Startup Blog

Obecnie w Polsce liczba firm wynosi ponad 1,8 mln, z czego 96% to mikrofirmy! To świetna wiadomość, bo widać, że ciągle w Polakach rośnie duch przedsiębiorczości. Większość tych mikro i małych firm prowadzona jest przez pasjonatów w danej branży, czyli osoby które kochają to co robią. Co nie zawsze musi się przekładać na konkretną i sprawdzoną wiedzę dotyczącą wszystkich aspektów działalności. Nie od razu przecież Kraków zbudowano, prawda?

Jedna z najpopularniejszych maksym świata startupowego mówi: “done is better than perfect”, dlatego nie ma co zwlekać z wprowadzeniem zmian swojej działalności. Głównymi wyzwaniami w zarządzaniu małą firmą są: brak lub mała liczba klientów, działania marketingowe niedopasowane do grupy docelowej oraz problemy z pozyskaniem i utrzymaniem wartościowych pracowników. Co można zrobić, by w pełni rozwinąć skrzydła? Po pierwsze zastanów się nad obecnym stanem własnej firmy. Co działa dobrze, co należy poprawić, a co jest Twoją mocną stroną? Do tego pomocna może być analiza SWOT. Spisz wszelkie cechy Twoje i Twojej firmy, które mogą mieć wpływ na jej rozwój. Poniżej wklejam przykładowe opracowanie jako inspirację dla Ciebie.

ryc_05_13

Źródło: http://www.podrecznik.edugate.pl/5-przedsiebiorstwo/5-8-moj-biznesplan/

Zadanie odrobione? To teraz wiesz nad czym musisz jeszcze w swojej firmie popracować. Pewnie jest jeszcze kilka spraw, o których teraz nie masz pojęcia lub nie przychodzą Ci do głowy. Miej pod ręka swoje opracowanie analizy SWOT, by móc na bieżąco zapisywać swoje spostrzeżenia.

Jeśli zauważasz wiele obszarów do poprawy, nie martw się! Każdy biznes można robić lepiej! Wiele firm nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału. Dodatkowo zmiany na pierwszy rzut oka wydają się skomplikowane, wymagają nakładów kapitałowych i zatrudnienia specjalistów. W rzeczywistość jest to trochę prostsze, trzeba jedynie wiedzieć tylko jak to zrobić.

Podczas rozmów z wieloma przedsiębiorcami dostrzegliśmy, że wielu z nich chce coś zmienić, jednak do końca nie wie w jakim kierunku pójść, gdzie szukać informacji w tak dużym szumie informacyjnym jaki jest obecnie. Ponadto nie mają czasu na to, by godzinami przeglądać publikacje w internecie i szukać tych wartościowych.

“Przedsiębiorcy często znają się na tym co robią. Wiedzą jak technicznie wykonać produkt, bądź usługę, jaką formę usprawnień warto zaproponować klientom oraz jakie są nowe trendy i możliwości. Jednak w codziennej pracy zapominają o rozwoju i wdrażaniu zmian w swojej firmie. Nierzadko też po prostu nie zdają sobie sprawy w jaki sposób inaczej mogą podejść do sprzedaży, obsługi klient, pozyskiwania nowych klientów, zarządzania zespołem czy spraw finansowych. Gubią się w niektórych zagadnieniach, często spychając je na dalszy plan. Powoduje to, że w pewnym momencie dochodzą do ściany w swoim biznesie, nie do końca wiedząc co mogą zmienić.” – odpowiada Tomasz Jabłoński, współzałożyciel Startup Academy.

Nasze obserwacje poskutkowały tym, że jesienią zdecydowaliśmy się ruszyć z programem Akademia Rozwoju Biznesu.

Celem programu jest konkretna pomoc przedsiębiorcom w zwiększeniu zysków firmy, w dopracowaniu skutecznej oferty, a także poprawę wielu procesów wewnątrz organizacji.

Akademia Rozwoju Biznesu – co się za tym kryje?

ARB to 2 miesięczny, praktyczny program edukacyjny dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwinąć swój biznes. Akademia realizowana jest w formule studiów podyplomowych i obejmuje 4 weekendowe zjazdy, w trakcie których uczestnicy otrzymują praktyczną wiedzę m.in. z obszaru nowoczesnego zarządzania, marketingu, finansów czy sprzedaży. Co ważne, po każdym zjeździe uczestnicy wdrażają zdobytą wiedzę bezpośrednio do swojego biznesu w ramach zadań domowych.

ARB to mnóstwo praktycznej wiedzy, a nie teorii prosto z akademickich książek. Otrzymasz garść wiedzy od specjalistów w swoich dziedzinach, którzy chcą się nią podzielić z Tobą w prosty, ale bardzo merytoryczny sposób przekazać Ci podczas 16 modułów szkoleniowych. Wśród trenerów min.: Krzysztof Sarnecki, Monika Czaplicka, Iza Krejca –Pawski, Krzysztof Kozieł, dr hab. Marcin Jamroży, Michał Korba.

Podczas Akademii poznasz zagadnienia nie tylko związane z zarządzaniem firmą, ale także z zakresu marketingu i efektywnej sprzedaży“Dzięki możliwościom jakie obecnie daje marketing internetowy można w łatwy sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców –  co najważniejsze takich, którzy odpowiadają Twojej grupie docelowej. Dodatkowo marketing w tradycyjnych kanałach komunikacyjnych kryje przed przedsiębiorcami jeszcze wiele nowych perspektyw. Warto uporzdkować swoja wiedzę i skorzystać z niej przed swoimi konkurentami” – mówi Michał Korba Szef sprzedaży w UserEngage

Czy Akademia jest dla Ciebie? Co możesz zyskać dzięki niej?

  1. Odkryjesz nowe źródła klientów – poznasz ciekawe i innowacyjne formy pozyskiwania klienta oraz narzędzia i techniki, które Ci w tym pomogą.
  2. Poprawisz wyniki sprzedażowe – zmodyfikujesz i dzięki temu usprawnisz procesy sprzedażowe w Twojej firmie, wskazane na warsztatach mechanizmy pozwolą Ci zwiększyć wartość jednego pozyskanego klienta.
  1. Usprawnisz delegowanie zadań – podział obowiązków to odwieczny problem, uzyskując konkretne wskazówki i wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi nauczysz się tak rekrutować pracowników i delegować im zadania by maksymalnie wykorzystywać ich naturalny potencjał.
  2. Zwiększysz kontrolę nad finansami – kolejny niezwykle ważny element to finanse. Biznes to ciągła kalkulacja zysków lub strat. Wdrażaj strategię zarządzania biznesem opartą na liczbach, a na warsztatach dowiesz jak interpretować te wartości, a następnie kieruj się nimi podejmując decyzje.
  3. Poznasz przedsiębiorców takich jak Ty, którzy poszukują kolejnych szans rozwoju. Rozmawiając z uczestnikami masz szansę na udział w dyskusji i wymianie spostrzeżeń, a dodatkowo zdobędziesz nowe kontakty biznesowe.

Akademia Rozwoju Biznesu to program stworzony wyłącznie dla przedsiębiorców zdeterminowanych w dążeniach do rozwoju własnego biznesu, którzy chcą to robić w sposób świadomy opierając się o wiedzę i doświadczenia specjalistów. Twoja wiedza zostanie sukcesywnie sprawdzana poprzez zadania, które otrzymasz do samodzielnego wykonywania w domu, daje Ci to możliwość pracy dokładnie na przykładzie Twojego biznesu i problemów, które napotykasz w codziennej pracy. Gwarantujemy, że będzie to bardzo intensywny program rozwoju Twojego biznesu. To co, podejmiesz wyzwanie i rozwiniesz skrzydła w swojej firmie?

Aleksandra Proksa-Bielawa

Przeczytaj inne artykuły: