0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

Enter your keyword

post

Wielki finał czwartej edycji programu Startup Art.!

Wielki finał czwartej edycji programu Startup Art.!

Jak wiadomo wszystko ma swój koniec, a w czwartek dobiegła końca czwarta edycja Startup Art. czyli programu akceleracyjnego wspierającego młode, kreatywne osoby, organizowanego przez Startup Academy we współpracy z Biurem Kultury Urzędu m. st. Warszawy i Akademią Sztuk Pięknych.

 

Tegoroczna edycja programu Startup Art. została zmodyfikowana. Nie był to już tylko dobrze znany z poprzednich edycji Startup Shaker, ale także Konferencja otwierająca, cykl warsztatów i DemoDay, podczas którego najlepsze zespoły miały okazję zaprezentować się przed inwestorami. Uczestnicy przez prawie 6 tygodni pracowali nad swoimi pomysłami na biznes.

 

Wszystko rozpoczęło się od konferencji, która 25 kwietnia odbyła się na Akademii Sztuk Pięknych. To tam uczestnicy mieli okazję posłuchać o współczesnych trendach w branży kreatywnej, metodzie Design Thinking, prawach autorskich, customizacji, łączeniu technologii i designu, platformach sprzedażowych, wprowadzaniu firmy na globalny rynek oraz o crowdfundingu. Wśród prelegentów byli m.in.: Jakub Sobczak (PolakPotrafi), Magdalena Miernik (Lookratywni.pl), Wojciech Sadowski (PackHelp), Mikołaj Molenda (tylko) czy Adam Zdanowicz (MAD Bicycles). Uczestnicy wysłuchali także debaty na temat zdobywania pierwszego finansowania, a w trakcie profesjonalnie przeprowadzonego networkingu animowanego przez Grzegorza Turniaka, mieli szansę się poznać, wymienić doświadczeniami i kontaktami. To wtedy miały okazję powstać pierwsze interdyscyplinarne zespoły, które wzięły udział w następnej części programu, jaką był Startup Shaker.

 

Startup Shaker okazał się pracowitym weekendem dla blisko 70 uczestników, którzy tworzyli swoje startupy w interdyscyplinarnych zespołach w 48h. Zadanie, które zostało przed nimi postawione, wydawało się początkowo bardzo proste – sprawdzić, czy ich pomysł na biznes jest w stanie zainteresować potencjalnych odbiorców. W tym celu stawiali pierwsze, proste strony internetowe, tworzyli prototypy czy przeprowadzali badania wśród grup docelowych. Pomagało im w tym blisko 30 mentorów, wśród których znalazły się takie osoby jak Stanisław Eysmont z Deloitte Digital, Lech Wilczyński – założyciel i CEO InPay, czy Aleksander Mokrecki – dyrektor inwestycyjny funduszu Star Finder oraz analityk biznesowy fundacji Startup Hub Poland. A wszystko po to, aby projekty były jak najlepsze i miały szansę osiągnąć sukces na rynku. Zdarzyło się wiele nieprzewidzianych zwrotów akcji, po których niektórzy zaniechali realizacji swoich planów, a inni zmieniali kierunki i pracowali ze zdwojoną siłą. W zespołach odbyło się “miliony” iteracji i pivotów w naprawdę burzliwej, ale pełnej pozytywnej energii atmosferze.

Ostatecznie powstało 10 innowacyjnych projektów biznesowych, które zaprezentowały się ostatniego dnia trwania Startup Shakera, a były nimi:

  • Twee – designerska lampka rowerowa,
  • BE BRAVE – marka odzieżowa oferująca funkcjonalne, scustomizowane ubrania,
  • EDUMOTION – startup zajmujący się tworzeniem oprogramowania w edukacji przy wykorzystaniu technologii augmented reality,
  • Geotriper – kompleksowa aplikacja mobilna kojarzące ze sobą podróżników i oferująca im atrakcyjniejsze ceny m.in. noclegów, wyżywienie i innych atrakcji,
  • MY LEAGUE – aplikacja zrzeszająca społeczność graczy tenisa w ramach ligi dopasowanej do poziomu, preferencji i lokalizacji graczy,
  • Botism – platforma integrująca artystów tworzących zgodnie z zasadami botizmu,
  • Trips and tips – video Q&A dla podróżników, czyli rozmowy (wideoczaty) z ekspertami, którzy mają doświadczenie z danego miejsca,
  • VRscopy – aplikacja symulacji zabiegów laparoskopowych i endoskopowych,
  • Promovolt.com – aplikacja sprawdzająca zrozumiałość i atrakcyjność tekstów,
  • LightZ – tworzenie lamp z wykorzystaniem masowej customizacji.

 

Następnie przyszła pora na ich dopracowywanie w czasie intensywnych warsztatów prowadzonych przez trenerów Startup Academy: Tomasza Jabłońskiego, Damiana Strzelczyka, Michała Korbę, Łukasza Kulickiego i Norberta Młynarczyka oraz podczas indywidualnych konsultacji. To tam zespoły pracowały nad każdym elementem swoich modeli biznesowych. Warsztaty dotyczyły m.in. Business Model Canvas, Value Proposition Canvas i metody Customer Development oraz marketingu w startupie. Ostatniego dnia uczestnicy przygotowywali swoje pitche pod czujnym okiem trenera Michała Korby, a wszystko po to, aby zainteresować inwestorów podczas DemoDay. Były to kolejne dwa pracowite weekendy przygotowujące uczestników do kolejnego etapu programu Startup Art.

 

Wreszcie nadszedł ten Wielki Dzień, czyli DemoDay Startup Art., kiedy 3 najlepsze i najbardziej wytrwałe zespoły zaprezentowały się przed jury, złożonego z inwestorów. Były to projekty: VRscopy, Promovolt i Geotriper.Publiczność miała okazję wysłuchać pitchów, które wcześniej uczestnicy starannie przygotowywali pod okiem trenerów na warsztatach.

 

Zwycięzcą czwartej edycji programu Startup Art. zostało VRscopy – startup, który planuje uczyć młodych adeptów medycyny laparoskopii przy wykorzystaniu technologii VR. Ich misją jest upowszechnienie stosowania tej metody i poprawa jakości kształcenia lekarzy nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. W ramach nagrody zespół VRscopy będzie miał okazję uczestniczyć w jednej z największych zagranicznych konferencji w Europie.

 

Niezależnie od ostatecznego wyniku wszyscy uczestnicy mogli przekonać się, że budowa własnego startupu to nie jest łatwa praca. Wiele iteracji i pivotowania pomysłów miało miejsce podczas całego programu Startup Art., ale dowodzi to tezy, że mimo przeciwności losu nie warto się poddawać na drodzę do realizacji marzeń o własnym biznesie.