0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

Enter your keyword

post

Audio branding

Audio branding

'Startupowe mięso' odc.9

 

Tym razem w naszym cyklu przedstawiamy wywiad z Rafałem Koniecznym, twórcą jedynej tego typu wytwórni dźwięku – Delphy Records. Rozmawialiśmy na temat tego, czym jest identyfikacja muzyczna (tzw. audio branding) i w jaki sposób może ona pomóc w rozwoju biznesu.

Delphy Records to wytwórnia oparta o sieć producentów muzycznych z całej Polski, zajmująca się produkcją muzyki na indywidualne zamówienie. Klientami Delphy są po pierwsze wokaliści, którym realizowana jest autorska piosenka w jakości radiowej, oraz po drugie – firmy i organizacje, którym Delphy Records proponuje autorską usługę pod nazwą Soundize Audio Branding.

„Tak samo jak identyfikacja wizualna marki przekazuje odpowiednie wartości, charakterystykę marki, tak my robimy to samo, tylko za pomocą dźwięku.”

W naszym wywiadzie, Rafał Konieczny opisuje czym jest identyfikacja muzyczna, czyli audio branding. Jest to pojęcie wciąż nieznane w Polsce, a w Europie i na świecie funkcjonujące od 25 lat. Audio branding służy kreowaniu wizerunku marki, poprzez zastosowanie stworzonych od podstaw elementów dźwiękowych. Ponad 90% ludzi na świecie kojarzy charakterystyczne audio logo McDonald’s: „Pa ra pa pa pa” – i logo to brzmi jak brzmi dlatego, że marka ta chciała przekazać takie słowa jak „radość”, „entuzjazm”, „optymizm”. Na tym polega identyfikacja muzyczna: przekazuje odpowiednie wartości, charakterystykę i wizję marki za pomocą dźwięku. Dzięki zastosowaniu audio brandingu, firmy docierają ze swoim przekazem do podświadomości klienta, zostając tam na długie lata.

Autorska usługa Delphy Records pod nazwą Soundize Audio Branding to nie tylko kreowanie oryginalnych dźwięków dla firmy. To także testowanie jej na grupie docelowej klienta oraz szkolenie dla kadry zarządzającej danej firmy z tego, jak skutecznie wdrożyć identyfikację muzyczną. Na podstawowy pakiet Soundize Audio Brandingu składają się przede wszystkim dwa dźwięki – audio logo oraz tzw. audio DNA. Audio logo to charakterystyczny, 3-4 sekundowy dźwięk, stanowiący główny element identyfikacji muzycznej firmy. Audio DNA to dźwiękowy kod genetyczny marki. Producenci i sound designerowie Delphy Records tworzą firmie jej muzyczną duszę i nadają komunikacji nowy, niespotykany dotąd wymiar.

„Soundize Audio Brandning nadaje firmie jej muzyczną duszę i nadaje komunikacji nowy, niespotykany dotąd wymiar.”

Zastosowań identyfikacji muzycznej jest całe mnóstwo. Poza oczywistym kontentem video, tj. materiałami w telewizji, w social mediach itd., swój wykreowany dźwięk można stosować np. w telefonie (muzyka na czekanie), w aplikacji mobilnej, w siedzibie firmy, podczas wystąpień publicznych, dzięki audio brandingowi można doskonale zaktywizować i zintegrować społeczność wokół marki. Posiadanie identyfikacji muzycznej otwiera wiele drzwi, o istnieniu których wcześniej nie miało się nawet pojęcia.

O swojej identyfikacji muzycznej warto pomyśleć już od samego początku istnienia firmy, gdyż im wcześniej zacznie się ją stosować, tym lepiej. Dobrze przygotowany audio branding jest czynnikiem wyróżniającym firmę na wysoce konkurencyjnym rynku i powoduje duży wzrost rozpoznawalności marki, a co za tym idzie – wzrost zysków i sprzedaży.

Rady dla osób rozpoczynających przygodę z biznesem

„Przestań gadać, zacznij robić!”

Zdecydowanie warto przestać mówić o biznesie, o swoich planach i zamiarach – tylko po prostu zacząć działać. Nie zastanawiać się zbyt długo jak to zrobić, tylko po prostu iść za ciosem. Popełniane błędy mogą wiele nauczyć i przybliżyć do sukcesu, a przynajmniej doprowadzić do nowych rozwiązań, odpowiednich ludzi , czy konkretnych pomysłów na rozwój. Nie warto myśleć zbyt długo nad takimi sprawami, jak strona internetowa czy logo. Powinno się skupić się na sprzedaży już od samego początku, bo to najważniejszy aspekt biznesu.