CASE STUDY:
Cykl spotkań grup roboczych ds. inteligentnej specjalizacji Mazowsza
Startup Academy we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego zorganizowało cykl ośmiu spotkań grup roboczych ds. inteligentnej specjalizacji, które odbywały się od września do listopada 2024 roku. Była to wyjątkowa okazja do wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy członkami i członkiniami, ekspertami, przedsiębiorcami, naukowcami oraz przedstawicielami samorządu. Szczególną wagę tego cyklu podkreślił fakt, że 2024 rok był rokiem obchodów 10-lecia grup roboczych ds. inteligentnej specjalizacji.
Tematyka i osiągnięcia
Każde z ośmiu spotkań skupiało się na kluczowych obszarach rozwoju regionalnego, takich jak:
- Inteligentne miasta i zrównoważona mobilność – omawiano technologie zmieniające infrastrukturę i ułatwiające życie mieszkańców Mazowsza.
- Sztuczna inteligencja i nowoczesne ekosystemy biznesowe – poruszano kwestie równowagi między innowacyjnością a odpowiedzialnym rozwojem gospodarczym.
- Bezpieczna żywność i foodtech – dyskutowano o roli technologii w produkcji i pakowaniu żywności oraz potencjale mazowieckiego sektora spożywczego.
- Technologie medyczne i wellbeing – analizowano wpływ cyfryzacji na poprawę jakości życia oraz przyszłość ochrony zdrowia.
Liczby, które mówią same za siebie
280
uczestników
21
prelegentów
8
spotkań
90
nowych członków
W wydarzeniach uczestniczyło blisko 280 uczestników, a podczas ośmiu spotkań wystąpiło 21 prelegentów, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Każde spotkanie kończyło się sesją networkingową, która tworzyła przestrzeń do nawiązywania nowych kontaktów oraz inicjowania współpracy przy projektach. Spotkania były również okazją do złożenia deklaracji członkowskiej i dołączenia do poszczególnych grup, które są ciałem doradczym dla Samorządu Województwa w obszarach inteligentnych specjalizacji Mazowsza.
Efektem realizacji spotkań było dołączenie 90 nowych członków i członkiń grup roboczych, którzy będą wspierać Samorząd w kształtowaniu polityki regionalnej.
Startup Academy odpowiadało za następujące elementy w realizacji tego projektu:
- Rekrutacja uczestników na spotkania,
- Zapewnienie przestrzeni oraz cateringu,
- Stworzenie materiałów tekstowych – informacji prasowych na stronę www, treści do postów w social-media oraz treści zaproszeń,
- Zaprojektowanie materiałów graficznych do social-mediów,
- Organizacja merytoryczna spotkania – wystąpienie eksperckie, power speech oraz panel dyskusyjny,
- Moderacja networkingu,
- Obsługa fotograficzna,
- Ewaluacja i sprawozdawczość.