CASE STUDY:

MIĘDZYNARODOWY PROGRAM AKCELERACYJNY DLA GRUZIŃSKICH STARTUPÓW AGRITECH

 

Wprowadzenie

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach projektu pn. „Wsparcie rozwoju administracji publicznej i przedsiębiorczości w Gruzji” współfinansowanego ze środków Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP zlecił Startup Academy przygotowanie koncepcji oraz organizacji 2 etapowego programu akceleracyjnego dla gruzińskich startupów z sektora AgiTech.

Cele i założenia projektu

Celem projektu było przyspieszenie rozwoju i przygotowanie do procesu internacjonalizacji gruzińskich startupów z sektora AgriTech. W ramach działań Startup Academy było odpowiedzialne za:

  • Opracowanie koncepcji oraz organizacja szkoleń on-line typu skill-share będących 6 interaktywnymi warsztatami on-line realizowanymi w języku angielskim
  • Przygotowanie koncepcji oraz organizacja 5-dniowego obozu Boot Camp w formule stacjonarnej w Warszawie, w tym finalnego wydarzenia Demo Day
  • Komunikację z uczestnikami oraz opiekę nad grupą uczestniczącą w programie.

Kluczowe działania i wyniki

W ramach programu dla 11 startupów gruzińskich z obszaru AgriTech zorganizowano:

  • 6 warsztatów szkoleniowych skill-share on-line prowadzonych w języku angielskim, o następującej tematyce:
    • Good Startup Practices
    • Crafting Impactful Pitch Deck
    • From Idea to Market. Validating and Building Scalable Business Models
    • Bulletproof Startup Finances. Building Investor – Ready Financial Models
    • Market Research and Customer Segmentation
    • Safeguarding Innovation. Intellectual Property in Startup Life
  • 5 dniowy Boot Camp zrealizowany w Warszawie obejmujący kolejne szkolenia i warsztaty w zakresie przygotowania do internacjonalizacji, specyfiki europejskiego sektora AgriTech, możliwości pozyskiwania finansowania oraz przygotowania do prezentacji inwestorskich i nie tylko
  • Udział w branżowych targach sektora AgriTech w Polsce celem nawiązania kontaktów i poznania innych rozwiązań z tego obszaru
  • Wizyty w wybranych lokalnych instytucjach wspierających rozwój innowacyjności w Polsce
  • Organizacja wewnętrznego Demo Day, w tym organizacja jury oceniającego i wyłonienie najlepszego Pitch-Decka na zakończenie Boot Campu.

Podsumowanie

W ramach realizacji programu akceleracyjnego zorganizowano 6 dni szkoleń on-line oraz pięciodniowy program stacjonarnego BootCampu w Warszawie wspierając rozwój 11 gruzińskich startupów, w szczególności budując ich świadomość w zakresie zasad i możliwości oferowanych na europejskim rynku.

Program oraz zorganizowane warsztaty zostały bardzo wysoko ocenione przez uczestników, a realizacja działań oraz współpraca na najwyższym poziomie potwierdzona referencjami ze strony Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

 

 

 

Skip to content