0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

Enter your keyword

post

Creative Lab. w Lublinie

Creative Lab. w Lublinie

W niedzielne popołudnie 27 maja zakończyliśmy drugą edycję programu Creative Lab. organizowanego z inicjatywy Urzędu Miasta Lublin we współpracy ze Startup Academy.

Creative Lab. to program 3 warsztatów biznesowych skierowany do studentów kierunków kreatywnych lubelskich uczelni, który ma za zadanie pomóc im przekuć ich twórcze pomysły w dobrze funkcjonujące biznesy na lubelskim rynku.

Rekrutacja do programu Creative Lab. trwała od 23 kwietnia i cieszyła się sporym zainteresowaniem – na jedno miejsce w programie przypadało 2 chętne osoby. Ostatecznie w warsztatach wzięło udział 20 uczestników, których zgłoszenia okazały się najlepsze.

Program rozpoczął się 25 maja i był to początek 3 dniowego maratonu, który czekał na uczestników. Motywem przewodnim pierwszego dnia były startupowe trendy i modele biznesowe, o których opowiadali Tomasz Jabłoński i Damian Strzelczyk.

Studenci kierunków kreatywnych poznali podstawowe pojęcia związane ze światem startupów oraz panujące w branży trendy, które mogą wykorzystać przy wprowadzaniu innowacji w swoich pomysłach na biznes. Uczestnicy dowiedzieli się również o 25 sposobach na generowanie przychodów, co pozwoliło im dopracować swoje strategie i źródła przyszłego zysku. Koniec pierwszego dnia warsztatów zakończył się wprowadzeniem do opracowania szablonu modelu biznesowego Business Model Canvas. Stworzenie person swoich idealnych klientów i propozycji wartości, było swoistym wstępem do drugiego dnia Creative Lab. kiedy to uczestnicy utonęli w kolorowych karteczkach:)

Maciej Rukasz, UM Lublin

Drugi i trzeci dzień warsztatów został poprowadzony przez drugi duet trenerski Startup Academy – Michała Korbę i Jacka Lipskiego. To pod ich okiem studenci poznali wszystkie elementy Business Model Canvas i Value Proposition Canvas, a następnie stworzyli kanwy dla swoich pomysłów biznesowych. Było bardzo aktywnie, kreatywnie i kolorowo:)

Gdy pomysły zostały dopracowane, nadeszła pora na eksperymentowanie, testowanie i budowanie produktu w oparciu o potrzeby klientów. Uczestnicy nie zwalniali tempa i wykonywali ciągle nowe zadania, co nie pozwoliło im się nudzić nawet na minutę:)

Studenci poznali metodologię Lean Startup, która pozwoli im na szybkie testowanie, pozyskiwanie informacji zwrotnych oraz modyfikowanie wcześniej przyjętych założeń i funkcjonalności produktu. Zyskali również, wiedzę na temat narzędzi, dzięki którym mogli sprawdzić czy ich pomysły znajdą klientów. Poznali także metodologię Customer Development i dowiedzieli się czym jest MVP, czyli minimalnie satysfakcjonujący produkt oraz jak go wykorzystać, aby otrzymać jak najwięcej informacji zwrotnych od swoich odbiorców.

Maciej Rukasz, UM Lublin

Warsztaty odwiedzili również reporterzy Radia Centrum, dzięki którym relację z wydarzenia można było usłyszeć na antenie:)

Ostatni dzień Creative Lab. przebiegł również bardzo kreatywnie i aktywnie. Uczestnicy dowiedzieli się jako dotrzeć do osób, które będą zainteresowane zakupem produktu lub usługi, którą oferują. Nie obyło się również bez cennych wskazówek i porad, jak zhakować marketing, gdy nie ma się na niego dużego budżetu.

Maciej Rukasz, UM Lublin

Dzięki uczestnictwie w programie Creative Lab. studenci kierunków kreatywnych zdobyli cenną wiedzę biznesową, ale także zyskali pewność siebie i motywację do działania, aby zrealizować swoje pomysły i przetestować je w praktyce. Uczestnicy zakończyli warsztaty zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, co okazali w wypełnionych ankietach ewaluacyjnych.

Bardzo nas to cieszy i mamy nadzieję, że już niedługo zobaczymy efekty pracy pomysłowych studentów. My trzymamy kciuki i życzymy powodzenia.

Program Creative Lab. został sfinansowany z budżetu Miasta Lublin, a warsztaty odbywały się w Pracowni coworkingowej Lubartowska 30A prowadzonej przez Fundację Piękno Panie, za co serdecznie dziękujemy.