0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

Enter your keyword

post

Jak importować w e-commerce?

Jak importować w e-commerce?

'Startupowe mięso' odc.3

„Śledzimy na bieżąco trendy na rynku audio i gdy pojawia się nowa marka sprzedająca ciekawe sprzęty, staramy się zamówić modele demo. Następnie, jeżeli produkt okaże się ciekawy, sprowadzamy go na rynek polski i zajmujemy się marketingiem marki” – mówi Patryk.

Patryk Lauryn to współzałożyciel Audiomagic, firmy importującej sprzęt audio. Audiomagic to połączenie biznesu offline i online – sklepu detalicznego (gdzie klienci mogą przyjść i przetestować sprzęt, który ich interesuje) oraz sklepu internetowego http://audiomagic.pl/ .

Jak dziś wygląda internetowy rynek sprzedaży detalicznej w Polsce? Patryk przybliżył nam tematykę wysokiej konkurencji między mniejszymi biznesami oraz zjawisko konsolidacji rynku. Jak myślicie, jakie są powody porażek biznesów e-commerce oraz dla jakich startupów w tej branży jest szansa na rozwój rynkowy? Na te pytanie postarał się odpowiedzieć Patryk, patrząc z punktu widzenia swojego bogatego doświadczenia na obszarze e-commerce.

Obejrzyj video, gdzie znajdziesz praktyczne porady na temat importu i dowiesz się:
– dlaczego warto wyjść z biznesem za granicę i poszerzyć swój kanał dostawców,
– jakie problemy możesz napotkać w przypadku współpracy z Azją czy Stanami Zjednoczonymi,
– jak przebiega współpraca Audiomagic na rynku azjatyckim (w szczególności Chin) i dlaczego warto mieć pośredników na miejscu,
– co zrobić, aby na samym początku efektywnie wejść na rynek zagraniczny, na czym się skupić,
– jak zweryfikować firmę, z którą chcielibyśmy nawiązać współpracę,
oraz na co uważać, w przypadku poszukiwań kontrahentów do danej branży oraz jak można ich znaleźć, w przypadku rynku azjatyckiego.

Według Patryka nie ma rozgraniczenia między biznesem offline i online. W przypadku Audiomagic to co jest promowane online, ma potem odzwierciedlenie w biznesie offline, dzięki rozwiniętej sieci dystrybucyjnej (około 40 sklepów). Tak naprawdę sprzedaż online to niewielki ułamek całego biznesu i nie warto skupiać na tym całej sprzedaży.

„Promocja online jest najtańszym kanałem na promocję (…) jednakże sprzedaż odbywa się w istotnej części poprzez kanały tradycyjne.”

Warto wziąć pod uwagę, że wiele osób lubi przyjść do sklepu i obejrzeć produkt, porozmawiać ze sprzedawcą. Zwiększa to szansę zakupu przez klienta. Patryk podkreśla wagę znaczenia klientów, którzy polecając dany produkt znajomym sprawiają, że ktoś przychodzi i kupuje sprzęt właśnie z Audiomagic z polecenia. Marki stają się bardziej rozpoznawalne, a biznes zaczyna się lepiej rozwijać.

Tradycyjnie na koniec Patryk dzieli się wskazówkami dla osób zaczynających z biznesem. Co zrobić, jak ma się wiele pomysłów? Dlaczego warto przetestować swoje pomysły, zanim zdecydujemy się na konkretny biznes?

„Jak już coś się sprawdzi, to wtedy działać” – podsumowuje Patryk, który właśnie po takim przetestowaniu modeli biznesowych wyruszył z biznesem Audiomagic.

Według Patryka sprzedaż online jest najtańszym środkiem na promocję swoich produktów. A czy Ty wiesz, jak skutecznie docierać do klientów w Internecie? Jak wykorzystać wspomniany w wywiadzie landing page? Sprawdź nasze warsztaty, zdobądź praktyczne umiejętności i rozwiń z nami swój biznes.