0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

Enter your keyword

post

Finansowanie Startupu, czyli jak przekonać inwestora

Finansowanie Startupu, czyli jak przekonać inwestora

'Startupowe mięso' odc.7

 

Tym razem w Startupowym Mięsie chcemy Wam przedstawić Paulę Chustecką i Agnieszkę Orlańską z LunchMapy, które opowiedziały o możliwościach finansowania startupu i w jaki sposób przekonać do siebie inwestora.

 

„Przejście się po potencjalnych klientach, bądź partnerach to tak naprawdę jest tylko kwestia poświęcenia swojego czasu, nic więcej.”

 

W momencie analizy swojego pomysłu dobrze jest mieć własne środki. Testując ideę, sprawdzając rynek zbytu nie mamy aż takich wysokich kosztów, jak w późniejszych etapach. Niekiedy można to osiągnąć bez budżetu lub naprawdę niewielkim nakładem.  Warto rozwinąć wtedy produkt na tyle, by znaleźli się pierwsi klienci, czy partnerzy – wtedy można, a nawet dobrze by było zainteresować inwestora swoim pomysłem. Finansowanie zewnętrzne jest ważne ze względu na możliwości rozwoju, jakie daje, a często na tym etapie nie mamy wystarczających środków finansowych.

 

„W momencie, gdy już zbadamy rynek i okaże się, że produkt jest fajny i ma potencjalnych klientów wtedy warto poszukać jakiegoś inwestora z zewnątrz”

 

To, co ważne dla zdobycia pieniędzy w dużej mierze zależy od inwestora. Na pewno jednak ważne jest to na ile pomysł jest skalowalny, a także czy zespół stojący za nim ma determinację i wytrwałość do osiągnięcia celu. Należy pokazać, że idziemy do przodu, staramy się rozwijać produkt, szukamy nowych możliwości pozyskania klientów oraz to, że znajdujemy kolejnych partnerów.

 

Paula i Agnieszka zwracają uwagę na fakt, że przy rozwijaniu projektu istotna jest niezłomność w osiąganiu celu, zgrany zespół, który podąża w tym samym kierunku oraz rzetelne zbadanie rynku, zanim zainwestuje się większe pieniądze. Warto także wierzyć w siebie, w swoje umiejętności i wiedzęoraz  mieć przekonanie, że  uda się zrealizować wyznaczony plan.

 

LunchMapa to strona internetowa i aplikacje mobilne, które prezentują, co dokładnie jest na lunch w restauracjach znajdujących się najbliżej naszej lokalizacji. Dodatkowo oferta jest rozszerzona o menu śniadaniowe i branche. Współpracują z ponad 250 restauracjami, głównie z Warszawy, Krakowa oraz Łodzi.