0
  • An empty cart

    You have no item in your shopping cart

0
  • An empty cart

    You have no item in your shopping cart

Enter your keyword

Finansowanie Startupu, czyli jak przekonać inwestora

Artykuł

Finansowanie Startupu, czyli jak przekonać inwestora

Finansowanie Startupu, czyli jak przekonać inwestora

'Startupowe mięso' odc.7

 

Tym razem w Startupowym Mięsie chcemy Wam przedstawić Paulę Chustecką i Agnieszkę Orlańską z LunchMapy, które opowiedziały o możliwościach finansowania startupu i w jaki sposób przekonać do siebie inwestora.

 

„Przejście się po potencjalnych klientach, bądź partnerach to tak naprawdę jest tylko kwestia poświęcenia swojego czasu, nic więcej.”

 

W momencie analizy swojego pomysłu dobrze jest mieć własne środki. Testując ideę, sprawdzając rynek zbytu nie mamy aż takich wysokich kosztów, jak w późniejszych etapach. Niekiedy można to osiągnąć bez budżetu lub naprawdę niewielkim nakładem.  Warto rozwinąć wtedy produkt na tyle, by znaleźli się pierwsi klienci, czy partnerzy – wtedy można, a nawet dobrze by było zainteresować inwestora swoim pomysłem. Finansowanie zewnętrzne jest ważne ze względu na możliwości rozwoju, jakie daje, a często na tym etapie nie mamy wystarczających środków finansowych.

 

„W momencie, gdy już zbadamy rynek i okaże się, że produkt jest fajny i ma potencjalnych klientów wtedy warto poszukać jakiegoś inwestora z zewnątrz”

 

To, co ważne dla zdobycia pieniędzy w dużej mierze zależy od inwestora. Na pewno jednak ważne jest to na ile pomysł jest skalowalny, a także czy zespół stojący za nim ma determinację i wytrwałość do osiągnięcia celu. Należy pokazać, że idziemy do przodu, staramy się rozwijać produkt, szukamy nowych możliwości pozyskania klientów oraz to, że znajdujemy kolejnych partnerów.

 

Paula i Agnieszka zwracają uwagę na fakt, że przy rozwijaniu projektu istotna jest niezłomność w osiąganiu celu, zgrany zespół, który podąża w tym samym kierunku oraz rzetelne zbadanie rynku, zanim zainwestuje się większe pieniądze. Warto także wierzyć w siebie, w swoje umiejętności i wiedzęoraz  mieć przekonanie, że  uda się zrealizować wyznaczony plan.

 

LunchMapa to strona internetowa i aplikacje mobilne, które prezentują, co dokładnie jest na lunch w restauracjach znajdujących się najbliżej naszej lokalizacji. Dodatkowo oferta jest rozszerzona o menu śniadaniowe i branche. Współpracują z ponad 250 restauracjami, głównie z Warszawy, Krakowa oraz Łodzi.