Startup Blog


Połączenie niezależności jaką daje posiadanie własnego biznesu połączone z wiedzą i zasobami wielkiej korporacji? Brzmi jak marzenie, prawda?

Z rozwiązaniem na pogodzenie tych dwóch aspektów przychodzi Startup Academy, ponieważ właśnie startujemy z nowym programem akceleracyjnym Genesis Startup, w którym łączymy siły wraz z międzynarodową firmą Compensa.

Startup Academy i firma Compensa, która jest częścią koncernu Vienna Insurance Group, lidera ubezpieczeniowego w Europie Środkowo – Wschodniej, tworzą GENESIS Startup. Dzięki połączeniu sił  naszej organizacji oraz dużej korporacji, na startupy czeka szereg korzyści, które pozwolą im na rozwój ich innowacyjnych rozwiązań z branży ubezpieczeń. Najlepszy zespół otrzyma również nagrodę pieniężną w wysokości 15000 zł oraz szansę nawiązania współpracy z firmą Compensa.

Na czym polega program?

Wybrane startupy wezmą udział w szeregu warsztatów biznesowych i indywidualnym mentoringu z ekspertami Startup Academy i Compensa. Działania te mają na celu dopracować pomysły biznesowe i zbadać ich rynkowy potencjał. Program zakończy się Demo Day, w czasie którego uczestnicy zaprezentują swoje projekty przed jury i powalczą o nagrody. Na zwycięzców czeka nagroda pieniężna o wartości 15000 zł. To nie koniec korzyści, jakie czekają na najlepsze startupy programu GENESIS Startup, ponieważ te z największym potencjałem dostaną również możliwość nawiązania długofalowej współpracy z firmą Compensa. Zyskanie globalnego partnera może dla nich stanowić krok milowy w ich dalszym rozwoju i okazać się cenniejsze od nagrody pieniężnej.

Jakie projekty są poszukiwane?

Akcelerator wyróżnia cztery ścieżki, w ramach, których uczestnicy mogą zgłaszać swoje pomysły na nowe produkty, usługi, aplikacje czy usprawnienia procesowe:

1. Potęga ekosystemów

Kooperacja firm nie powiązanych ze sobą relacją handlową, a które są w stanie zaoferować dodatkową wartość dla odbiorcy, często poprzez oferowanie bardziej kompleksowej usługi lub przejmowanie na siebie dodatkowych czynności obciążających klienta.

  • Jakie ekosystemy można zbudować, w których jednym z komponentów będzie firma ubezpieczeniowa?
  • Jaką dodatkową wartość wykreuje taki ekosystem dla klienta?
  • Jak zweryfikować zasadność takiego ekosystemu w stosunkowo prostym pilotażu?
  • Jak zachęcić inne organizacje do uczestnictwa w budowie takiego ekosystemu?

2. Zbuduj społeczność

Rozumiejąc daną społeczność, jej marzenia i obawy, marki mogą dostosować i zaoferować produkty czy usługi, które doskonale odpowiedzą na potrzeby i oczekiwania. Oferując rozwiązanie dostosowane do potrzeb danej społeczności, nawet niezwiązane z podstawowym biznesem, można nawiązać z nią relacje i zdobyć zaufanie klientów.

  • Dla jakich społeczności można zaoferować różne rozwiązania ubezpieczeniowe?
  • Jaką wartość zaoferować odbiorcom, by taką społeczność zbudować?
  • Jak wypracować jej zaufanie i w naturalny sposób zaoferować najbardziej trafne rozwiązania?

3. Postaw na zdrowie

Obecnie w Polsce blisko 2,3 miliona osób posiada prywatne ubezpieczenie zdrowotne. Długi okres oczekiwania na wizytę u specjalisty jest jednym z głównych motywatorów do zakupienia takiego rozwiązania, ale istnieje w tej dziedzinie duże pole do usprawnień i zwiększenia wartości dla klienta.

  • Jak można zachęcić klientów biznesowych do wybrania danej oferty w obszarze ubezpieczeń zdrowotnych?
  • Jakie grupy klientów indywidualnych są najbardziej zainteresowane takim ubezpieczeniem i jak można do nich dotrzeć?
  • Jakie dodatkowe usługi czy rozwiązania można oferować w uzupełnieniu podstawowego świadczenia prywatnej opieki zdrowotnej?
  • Jak można usprawnić procesy związane z zarządzaniem ubezpieczeniami zdrowotnymi wewnątrz organizacji lub z perspektywy klientów – indywidualnych i biznesowych?
  • Jak zwiększyć wartość dla klienta płynącą z tego ubezpieczenia?

4. Nowe technologie w służbie ubezpieczeń

Internet of Things, Wearables, Artificial Intelligence – to pojęcia w ostatnich latach nie schodzące z pierwszych stron gazet. Nowe technologie mogą również posłużyć w zapobieganiu negatywnych zdarzeń i ułatwić codzienne życie ludzi.

  • Jak zbudować synergię pomiędzy wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń, a produktami ubezpieczeniowymi?
  • Które z nowoczesnych urządzeń może wspomóc w zapobieganiu wszelkiego rodzaju negatywnym zdarzeniom, od których się ubezpieczamy?
  • Jakie urządzenia mogą stanowić uzupełnienie do oferty ubezpieczeniowej?

Kto może wziąć udział?

Program dedykowany jest studentom i młodym absolwentom, którzy chcą rozwijać swoje pomysły biznesowe i stworzyć startup, który w przyszłości podbije polski rynek. Na wybranych warszawskich uczelniach, pomiędzy 16 kwietnia a 7 maja odbędą się Spotkania inspiracyjne GENESIS Startup, na których uczestnicy będą mogli czerpać wiedzę i inspiracje oraz zwiększyć swoje szanse na dostanie się do akceleratora.

Kiedy trwa rekrutacja?

Przyjmowanie zgłoszeń odbywa się na stronie: www.genesisstartup.pl od 23 kwietnia do 24 maja 2019 r.

Do programu zgłaszać się mogą zespoły liczące od 2 do 5 członków.

Zapisz się również na spotkania Genesis Startup odbywające się na warszawskich uczelniach, na których zainspirujesz się do działania, otrzymasz praktyczną wiedzę i dowiesz się co zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na dostanie się do programu!

Harmonogram Genesis Startup:

Harmonogram Genesis Startup

Przeczytaj inne artykuły: