HACKATHON DLA MAŁOPOLSKI

23-24 listopada 2024

Studenckie Centrum Kultury Politechniki Krakowskiej „Kwadrat”
ul.Skarżyńskiego 1, 31-866 Kraków

Dołącz do nas już teraz!

Hackathon opiera się na pracy zespołowej, więc uczestnicy muszą być gotowi do współpracy z innymi, często o różnych kompetencjach i zainteresowaniach. Celem jest zbudowanie zespołów interdyscyplinarnych, które będą współpracować w celu stworzenia innowacyjnych rozwiązań. Studenci powinni wykazywać umiejętności komunikacyjne, zdolność pracy w zespole oraz otwartość na współpracę z osobami o różnych specjalizacjach. 
 

Zakres tematyczny: Rozwiązania dotyczące zielonej transformacji, ekologii i nowoczesnych technologii, które odpowiadają na potrzeby lokalnych społeczności. Rozwiązania, z którymi będą mierzyć się zespoły mogą mieć charakter społeczny lub/i biznesowy.

Organizacja zespołów: Uczestnicy pracują w zespołach interdyscyplinarnych, które dobierane są na podstawie kompetencji i zainteresowań. 

Rywalizacja: Zespoły rywalizują między sobą, opracowując projekty, które zostaną ocenione przez jury na podstawie wcześniej ustalonych kryteriów. 

Dla kogo jest wydarzenie?

Dla studentów i doktorantów uczelni wyższych
z województwa małopolskiego.

Osób gotowych na intensywną wymianę myśli
i doświadczeń, chętnych do udziału w twórczym procesie kreowania rozwiązań na postawione wyzwania.

Umiejętność programowania nie jest konieczna – ochotnicy mogą dołączać do wydarzenia, żeby podzielić się własnymi pomysłami i kreatywnością, nawiązać kontakty z osobami z różnych dziedzin i obszarów specjalizacji zainteresowanych tematyką hackathonu
i poszukiwaniem rozwiązań.

Weź udział w Hackathonie dla Małopolski

Zgłoś swój zespół z pomysłem lub jako kandydat do uczestnictwa, aby:

  • Zdobyć praktyczną wiedzę analizy potencjału wdrożeniowego pomysłu
  • Skorzystać z wiedzy mentorów i ekspertów
  • Nauczyć się prezentować swój pomysł przed publicznością i inwestorami
  • Poznać aktywnych członków społeczności innych uczelni
  • Powalczyć o wspaniałe benefity

Wystarczy zapał do intensywnej pracy, a reszty nauczysz się w praktyce!

Korzyści z udziału:

Rozwój umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, praca zespołowa, zarządzanie czasem i prezentacja projektów. 

Networking z mentorami, ekspertami oraz przedstawicielami branży technologicznej i ekologicznej, którzy będą wspierać zespoły podczas hackathonu. 

Możliwość zdobycia doświadczenia w pracy nad realnymi problemami, co zwiększy ich konkurencyjność na rynku pracy. 

Benefity dla najlepszych zespołów, które zaprezentują najbardziej innowacyjne i praktyczne rozwiązania.

Program hackathonu

Wydarzenie przewiduje dwa dni dynamicznej pracy zespołów, których finałem będzie zaprezentowanie rozwiązań w jednej z obranych ścieżek tematycznych. W czasie wydarzenia uczestnicy opracują rozwiązania wpisujące się w obszary tematyczne i przetestują czy przyjęte hipotezy biznesowe (propozycja rozwiązania podejmowanego problemu przy projektach niebiznesowych) odpowiadają na rzeczywiste potrzeby odbiorców.

Hackathon jest również świetną okazją do networkingu, pozyskania cennych kontaktów biznesowych oraz poznania innych aktywnych członków społeczności akademickiej.

Dzień pierwszy – 23 listopada 2024 r.

Poznaj agendę

08:30 – 09:00: Rejestracja uczestników, powitalna kawa. 

09:00 – 09:30: Otwarcie hackathonu, omówienie zasad, prezentacja tematów i mentorów. 

09:30 – 10:30: Wykład inspiracyjny. 

10:30 – 13:30: Praca zespołów projektowych, wsparcie mentorów. 

13:30 – 14:15: Obiad. 

14:15 – 17:30: Praca zespołów projektowych, wsparcie mentorów. 

17:30 – 18:00: Podsumowanie I dnia, omówienie planów na kolejny dzień. 

Dzień drugi – 24 listopada 2024 r.

Poznaj agendę

08:30 – 09:00: Powitalna kawa. 

09:00 – 12:15: Praca zespołów projektowych, wsparcie mentorów. 

12:15 – 13:00: Obiad. 

13:00 – 15:00: Przygotowanie do prezentacji finałowych. 

15:00 – 17:00: Finał – prezentacje projektów zespołów przed jury. 

17:00 – 18:30: Poczęstunek, networking i ogłoszenie wyników. 

Poznaj nasze wyzwania!

Zrównoważony transport

Wyzwanie: Inteligentne sieci transportowe
dla przyszłości

Uczestnicy mają opracować rozwiązania, które wspierają zrównoważony transport, przyczyniają się do minimalizacji emisji CO₂ czy optymalizują ruch.

Przykładowe zadania
  • Stworzenie rozwiązania do dynamicznego planowania tras transportu publicznego i prywatnego.
  • Implementacja rozwiązania monitorującego zużycie energii elektrycznej przez pojazdy elektryczne.
  • Propozycja rozwiązania nagradzającego mieszkańców za wybór zrównoważonych środków transportu (rowery miejskie, elektryczne hulajnogi).

Zarządzanie wodą

Wyzwanie: Zintegrowany system zarządzania
wodą deszczową 

Zadanie polega na opracowaniu rozwiązań, które umożliwiają lepsze zarządzanie wodą deszczową, minimalizując ryzyko powodzi oraz wspierając retencję wody.

Przykładowe zadania
  • Stworzenie rozwiązania do monitorowania i automatycznego zarządzania wodą deszczową, zintegrowanego z inteligentną infrastrukturą.
  • Propozycja rozwiązań umożliwiających wykorzystanie wody deszczowej do celów domowych, takich jak spłukiwanie toalet czy podlewanie ogrodów.
  • Propozycja rozwiązań informująca mieszkańców o korzyściach z retencji i możliwości jej wykorzystania.

Eko-turystyka

Wyzwanie: Rozwiązania wspierające zrównoważoną turystykę

Uczestnicy mają za zadanie stworzenie rozwiązań, które promują zrównoważoną turystykę oraz ograniczają zaśmiecanie i eksploatację zasobów naturalnych.

Przykładowe zadania
  • Opracowanie narzędzia łączącego turystów z lokalnymi eko-przewodnikami, którzy promują nieinwazyjne formy turystyki.
  • Stworzenie rozwiązania wspierającego turystów w wybieraniu obiektów turystycznych dbających o zrównoważony rozwój.
  • Zaproponowanie systemu recyklingu odpadów w popularnych destynacjach turystycznych.

Świadome społeczeństwo

Wyzwanie: Rozwiązania wspierające świadome nawyki konsumenckie 

Uczestnicy opracowują rozwiązania, które wspierają świadome wybory konsumenckie w zakresie zrównoważonej żywności, odzieży i innych produktów codziennego użytku.

Przykładowe zadania
  • Stworzenie narzędzia monitorującego ślad węglowy kupowanych produktów i sugerującego bardziej ekologiczne alternatywy.
  • Opracowanie systemu nagradzającego użytkowników za dokonywanie zakupów od lokalnych, zrównoważonych dostawców.
  • Stworzenie rozwiązania edukacyjnego, który uczy użytkowników o wpływie ich nawyków konsumpcyjnych na środowisko.

Mentoring

Program wydarzenia przewiduje sesje mentoringowe i konsultacje, podczas których zespoły będą mogły skorzystać
z wiedzy i doświadczenia ekspertów oraz praktyków zarówno obszarowych jak i biznesowych. Sesje te pomogą zaplanować rozwój pomysłu i przygotować się do finałowej prezentacji a w zależności od potrzeb obejmować będą takie zagadnienia jak:

Rozwój pomysłu

Analiza konkurencji

Analiza rynku

Propozycja wartości

Zespoły pracować będą nad pomysłami rozwiązań oraz koncepcjami ich wdrażania. Czekamy zarówno na projekty o potencjale biznesowym, projekty społeczne, jak również wspierające efektywną współpracę.

Będziemy pracować przy użyciu sprawdzonych metodyk, weryfikować pomysły i wyciągać wnioski. Uczestnicy będą mieli okazję poznać różne aspekty pracy projektowej, w tym:

  • kompetencji miękkich,
  • efektywnej pracy zespołowej
  • przygotowania skutecznych prezentacji konkursowych.

Nabyte kompetencje sprawdzą się zarówno w działaniach służących wdrażaniu innowacji do gospodarki jak i w zespołowych projektach badawczych.

Masz pomysł? Zrób kolejny krok – rozbuduj go i poddaj ocenie, a dodatkowo zawalcz o wspaniałe benefity!
Podczas Hackathonu dla Małopolski będziesz mieć dostęp do niezbędnych narzędzi i wsparcia doświadczonej kadry.

Poznaj naszych ekspertów

Prowadzący wydarzenie

Michał Misztal

Poznaj eksperta ➞

CEO Startup Academy, trener biznesu, wykładowca Uczelni Łazarskiego, koordynator i twórca licznych programów nauczania przedsiębiorczości. Jest autorem biznesowych programów edukacyjnych dla początkujących przedsiębiorców dla których przeprowadził kilkaset godzin doradztwa. Był konsultantem przy kilkudziesięciu procesach inwestycyjnych, z których wiele zakończyło się powodzeniem. Z sukcesem pozyskał wiele dotacji na rozwój firm, których kwoty przekroczyły 20 mln zł. Świetnie czuje się w roli trenera lub prelegenta – prowadził dziesiątki szkoleń i występował na wielu konferencjach biznesowych i startupowych, wspierając rozwój największej w Europie organizacji startupowej.

Mentorzy

Judyta Weglowska edCAMP

Sebastian Sulma

Poznaj eksperta ➞

Sebastian, CEO i współzałożyciel BuyerMind, redefiniuje sprzedaż swoim innowacyjnym podejściem. Wierzy,
że transformacyjne zmiany pochodzą od tych, którzy są często pomijani, i jest zaangażowany w ich odkrywanie
i wspieranie.

W BuyerMind pomaga firmom edukować klientów za pomocą e-maili, przygotowując ich do zakupu poprzez zaawansowane strategie. Z 15-letnim doświadczeniem w inbound email marketingu, Sebastian jest ekspertem
w identyfikowaniu klientów, perswazyjnej komunikacji i globalnej sprzedaży. BuyerMind obsługuje klientów zarówno w USA, jak i w Europie, co świadczy o jego globalnym zasięgu i skuteczności.

Jako mentor dla Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz różnych programów akceleracyjnych, Sebastian dzieli się swoją wiedzą i pasją do innowacji z nowym pokoleniem przedsiębiorców. Bokser, biegacz i człowiek rodziny, Sebastian ucieleśnia odporność i zaangażowanie. #KeepGivingBack

Katarzyna Maryańska

Poznaj eksperta ➞

Menedżerka Programów Akceleracyjnych w Huge Thing, z ogromnym doświadczeniem w ekosystemie startupowym. Specjalizuje się w przedsiębiorczości oraz rozwoju biznesów na wczesnym etapie. Jako twórczyni programów akceleracyjnych, projektowała i wdrażała spersonalizowane struktury mentoringowe i wsparcia, które umożliwiały startupom dynamiczny i efektywny rozwój. W ostatnim czasie współorganizowała inicjatywy takie jak Female Founders Fundraising Academy#1 oraz Female Startups Pre-Accelerator w Huge Thing. Prężnie działa także przy projektach finansowanych ze środków publicznych takich jak Booster. 

W trakcie swojej kariery Kasia z powodzeniem współpracowała z licznymi startupami, wspierając je w przezwyciężaniu wyzwań związanych z wczesnym etapem rozwoju oraz pomagając w realizacji ich strategicznych celów.

Szymon Jasiński

Poznaj eksperta ➞
Posiada doświadczenie w obszarze Business Development i Product Management, które zdobywał zarówno podczas pracy, jak i tworząc dwa startupy: Healthly (platforma telemedyczna do konsultacji online), działające w branży telemedycznej, oraz Just Glance It (aplikacja umożliwiająca szybsze zdobywanie wiedzy z książek), funkcjonującego w sektorze edukacyjnym. W obu startupach z sukcesem, wraz z zespołem, przeszedł drogę od fazy koncepcyjnej do wprowadzenia produktów na rynek i ich rozwoju. Dla obu projektów skutecznie udało się pozyskać finansowanie zarówno ze środków publicznych, jak i od prywatnych inwestorów. W przypadku Healthly zdobyliśmy także kilka wyróżnień i nagród.
Zajmuje się szkoleniami i doradztwem w tych dziedzinach, współpracując ze startupami oraz firmami z sektora MŚP. Do tej pory zrealizował kilkaset dni szkoleniowych i godzin doradczych, współpracując między innymi z Regionalną Izbą Gospodarczą w Katowicach, Startup Academy oraz Basement Group. Jest również mocno zaangażowany jako doradca w rozwój startupu Educo Manager (aplikacja do automatyzacji procesów szkoleniowych), działającego w branży edukacyjnej.
Judyta Weglowska edCAMP

Justyna Ratajczak

Poznaj eksperta ➞

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy z przedsiębiorcami udzielając doradztwa biznesowego, prowadząc szkolenia, usprawniając procesy funkcjonujące w przedsiębiorstwach. Przeprowadza audyty związane z oceną efektywności pracowników, tworzeniem strategii rozwoju.

Pracuje z firmami w obszarze obsługi prawnej i księgowej, tworzenia strategii marketingowych, tworzenia modeli biznesowych. Posiada doświadczenie w pracy w komisjach oceny biznesplanów uczestników wielu projektów m.in. współfinansowanych ze środków unijnych, czy w ramach działań funduszy inwestycyjnych.

W latach 2005-2017 zarządzając Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości w województwie kujawsko-pomorskim (6 oddziałów) doradzała tysiącom osób chcących prowadzić działalność gospodarczą. W tym czasie, oceniała setki biznesplanów pod kątem ich rentowności, czy możliwości pozyskania wsparcia inwestycyjnego. Pracowała w ramach własnego funduszu seedowego w komitetach inwestycyjnych.

W latach 2017-2018 zarządzała przestrzenią wsparcia biznesu Starówka Office tworząc model biznesowych i markę przedsięwzięcia. Zarządzała procesami, planowała i koordynowała pracę poszczególnych działów. Współuczestniczyła w tworzeniu i prowadzeniu wielu eventów i konkursów poszukujących startupów pod inwestycję,

W obecnej spółce, funduszu inwestycyjnym TBC Investment poszukuje startupów pod inwestycje. Pracuje z klientami w obszarze audytów, tworzenia modeli biznesowych, szkoleń. Prowadziła diagnozy i analizy potencjału pracowników, doradztwo zawodowe dla pracowników i HR-owców w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i dobieraniem ścieżek rozwoju zawodowego, dokonywanie analiz finansowych funkcjonowania przedsiębiorstw, planowanie systemów organizacji pracy.

Anna Kosińska

Poznaj eksperta ➞

Project Manager w Instytucie Kreowania Przedsiębiorczości, koordynator wielu projektów z obszaru akceleracji oraz rozwoju przedsiębiorczości m.in. „Praktyczna lekcja przedsiębiorczości”, „Startup School One” edycja I, Południowo Praska Przestrzeń Przedsiębiorczych, „Modelowanie biznesowe. Pilotażowe wdrożenie”, „Startup School One” edycja II, doradca biznesowy, certyfikowany coach ICC, doradca i mentor, przez 12 lat kierownik biura karier na jednej z warszawskich uczelni oraz nauczyciel akademicki w obszarze zarządzania własnym rozwojem, od osiemnastu lat wspiera rodzinny biznes. Posiada wieloletnie doświadczenie w diagnozowaniu potrzeb, nadzorowaniu i wspieraniu startupów w ich rozwoju, prowadzeniu indywidualnego poradnictwa biznesowego i zawodowego oraz warsztatów i szkoleń. Prowadziła procesy rekrutacyjne na stanowiska średniego i wyższego szczebla, posiada doświadczenie w realizacji sesji Assessment i Development Center.

Z wykształcenia ekonomistka, licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami, ukończyła studia z Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Warszawskim.

Eksperci

Judyta Weglowska edCAMP

Anna Musiał

Poznaj eksperta ➞

IT Product Manager w GoPOS oraz Certified AI Manager w Elephant AI – Manager z certyfikatem AI for Managers, specjalizuje się w integrowaniu sztucznej inteligencji w zarządzaniu projektami i operacjach biznesowych. Udział w Programie Elephant AI PRO umożliwił jej zdobycie praktycznej wiedzy na temat zarządzania projektami AI oraz ich wpływu na strategie biznesowe.

Zajmuje się: implementacją i zarządzaniem projektami opartymi na AI, analizą danych i trendów rynkowych związanych z AI, opracowywaniem strategii wykorzystujących AI do optymalizacji procesów biznesowych, współpracą z zespołami technicznymi i interesariuszami biznesowymi w celu efektywnego wykorzystania narzędzi AI.

Lubi tworzyć produkty i rozbudowywać. Łączyć oczekiwania biznesowe z oczekiwaniami użytkownika. Przez większość swojego życia zawodowego związana ze światem StartUPowym, zarządzając projektami i produktami, zarówno cyfrowymi jak i fizycznymi.

Agata Frankiewicz

Poznaj eksperta ➞

posiada bogate doświadczenie w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym, upcyklingu i nurcie „waste to product”. Ekspertka w obszarze gospodarki cyrkularnej, ESG, raportowania i strategii CSR. Wspiera największe firmy w Polsce i za granicą w zakresie budowania zrównoważonych i bardziej cyrkularnych marek i organizacji. Ekspertka w programie UNEP-GRID Climate Leadership. Wykładowczyni na studiach podyplomowych „CSR  – Zrównoważony rozwój w organizacjach” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Uczestniczka studiów na Collegium Civitas w Warszawie „Manager CSR. Zrównoważony rozwój i ESG”.  Założycielka i Dyrektor zarządzająca innowacyjnej platformy upcyklingowej Dekoeko.com, która pomaga wdrażać funkcjonalne produkty konsumenckie wykonane w 100% z odpadów pochodzących od firm. Absolwentka największego w Europie programu akceleracyjnego Startupbootcamp Commerce w Amsterdamie. Mentorka kobiecych biznesów. Pasjonatka ruchu zero waste, circular economy i ekologii.

Ukończyła Zarządzanie międzynarodowe na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na UJ, Psychologię reklamy na UW, Szkołę Strategów SAR o specjalności Strategia Marki oraz studia “Manager CSR. Zrównoważony rozwój i ESG”. Posiada tytuł Bachelor holenderskiej uczelni biznesowej Avans Hogeschool.

Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch competition oraz European Women Challenge. Forbes umieścił Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie, a Wysokie Obcasy uznały Agatę Frankiewicz za jedną z „50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.

Karierę zawodową rozpoczynała w British American Tobacco. Współtworzyła strategie marketingowe dla takich marek jak Bakoma, Hoop Cola, Bols, Mixelectronics, Herbapol, Ernst&Young, Tymbark pracując w agencjach reklamowych w Krakowie i Warszawie.

Do największych osiągnięć zawodowych Agaty podczas rozwijania własnej działalności można zaliczyć: zbudowanie międzynarodowej platformy upcyklingowej z ponad 700 partnerami specjalizującymi się w tworzeniu produktów z różnorodnych materiałów odpadowych, wdrożenie na szeroką skalę w Polsce metod upcyklingu odpadów w projektach realizowanych dla takich firm jak McDonald’s, IKEA, Polpharma, Coca Cola, Castorama, Ergo Hestia, Accenture, BNP Paribas etc..

Ariel Stępień

Poznaj eksperta ➞

Z wykształcenia ekonomista specjalizujący się w strategiach rozwoju biznesu. Obecnie pełni rolę Prezesa w startupie technologicznym RAE, gdzie z pasją wykorzystuje swoją wiedzę do tworzenia praktycznych rozwiązań technologicznych. Jego startup, dzięki autorskim systemom klasy CRM i PINGTREE, skutecznie zwiększa efektywność sprzedaży i marketingu, optymalizując i automatyzując komunikację. Usprawnienie procesów marketingowych i sprzedażowych przynosi realne zyski firmom z różnych branż.

Przed objęciem obecnej roli, kierował dużymi działami marketingu i projektów w sektorach finansowym i prawnym. Ta różnorodność doświadczeń pozwoliła mu zrozumieć złożoność procesów biznesowych i znaczenie technologii we współczesnym świecie. Jako szef marketingu i projektów wykazał się umiejętnościami zarządzania zespołami i wdrażania skutecznych, innowacyjnych kampanii w praktyce, co obecnie stanowi realną wartość dla firmy i jej Klientów.

Wszechstronność i zainteresowanie Ariela nowinkami IT są fundamentem dla dalszego rozwoju RAE. Obecnie aktywnie wdraża modele AI, dążąc do jeszcze efektywniejszej optymalizacji i automatyzacji procesów. 

Jury

Jerzy Domżał

Poznaj eksperta ➞

Adiunkt w Katedrze Telekomunikacji na Wydziale Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Prowadzi badania w ważnej i przyszłościowej dziedzinie – teleinformatyce – koncentrując się na Internecie Przyszłości, w kontekście gwarantowania jakości obsługi i niezawodności. Opracował i zgłosił do ochrony patentowej w wielu krajach prototyp rutera, pozwalającego na bardziej wydajne wykorzystanie zasobów sieciowych i obniżenie kosztów funkcjonowania sieci, a tym samym i rachunków dla użytkowników.

Jego zdolności dydaktyczne docenili studenci – w 2014 roku został wybrany przez nich najlepszym wykładowcą na pierwszym roku Teleinformatyki AGH. Wraz z dziećmi napisał cykl artykułów pod nazwą „Rozmowy z dziećmi o świecie nowoczesnych technologii”.

Marek Kapturkiewicz

Poznaj eksperta ➞

Współzałożyciel, inwestor i partner w Innovation Nest – funduszu seed/VC; współzałozyciel Space To Grow (spacetogrow.io); poprzednio m.in. wieloletni członek zarządu, COO i wiceprezes Grupy Onet.pl.

Ekspert i mentor posiadający bogate doświadczenie biznesowe, marketingowe, mediowe, technologiczne i inwestycyjne; inżynier – konstruktor (elektronik, informatyk) z wieloletnią praktyką w Instytucie Zaawansowanych Technologii Wytwarzania w Krakowie. absolwent Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki oraz studiów biznesowych w Wyższej Szkole Biznesu – National-Louis University w Nowym Sączu; A w równoległym życiu: fundator i przewodniczący Rady „Fundacji Pełnej Życia” (działającej od 1989 roku) – dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami oraz opiekunów osób niesamodzielnych.

Judyta Weglowska edCAMP

Marcin Bielówka

Poznaj eksperta ➞

Ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem w zakresie finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych oraz nadzoru nad zespołami analitycznymi i transakcyjnymi.

Od blisko 15 lat kieruje funduszami seed-capital (Fundusz Zalążkowy KPT, INNOventure), inwestującymi w innowacyjne firmy rozwijające najnowsze technologie. Brał udział w analizie i ocenie kilku tysięcy projektów, przeprowadził ponad 100 preinkubacji, których efektem było powołanie 40 spółek kapitałowych lub dokonanie w nich inwestycji . Ponad połowa z tych firm – najbardziej dojrzałych rynkowo – potwierdziła swoją atrakcyjność dla inwestorów venture capital, uzyskując kolejne rundy finansowania, wchodząc na giełdę lub będąc odkupiona (exit).

W portfolio prowadzonych funduszy znalazły się takie spółki jak: Synerise Husarion/Husarnet, Exdin Solutions, Motivizer, Poltreg, Sidly, SDS Optic, Cardiomatics, Saventic Health, Widmo Spectral Technologies, Sky Engine i in. Jest również pomysłodawcą i współzałożycielem Platformy Startowej  ‘Unicorn Hub’oraz akceleratora ‘Unicorn Hub Startup Booster’.

Justyna Ratajczak

Poznaj eksperta ➞

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy z przedsiębiorcami udzielając doradztwa biznesowego, prowadząc szkolenia, usprawniając procesy funkcjonujące w przedsiębiorstwach. Przeprowadza audyty związane z oceną efektywności pracowników, tworzeniem strategii rozwoju.

Pracuje z firmami w obszarze obsługi prawnej i księgowej, tworzenia strategii marketingowych, tworzenia modeli biznesowych. Posiada doświadczenie w pracy w komisjach oceny biznesplanów uczestników wielu projektów m.in. współfinansowanych ze środków unijnych, czy w ramach działań funduszy inwestycyjnych.

W latach 2005-2017 zarządzając Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości w województwie kujawsko-pomorskim (6 oddziałów) doradzała tysiącom osób chcących prowadzić działalność gospodarczą. W tym czasie, oceniała setki biznesplanów pod kątem ich rentowności, czy możliwości pozyskania wsparcia inwestycyjnego. Pracowała w ramach własnego funduszu seedowego w komitetach inwestycyjnych.

W latach 2017-2018 zarządzała przestrzenią wsparcia biznesu Starówka Office tworząc model biznesowych i markę przedsięwzięcia. Zarządzała procesami, planowała i koordynowała pracę poszczególnych działów. Współuczestniczyła w tworzeniu i prowadzeniu wielu eventów i konkursów poszukujących startupów pod inwestycję,

W obecnej spółce, funduszu inwestycyjnym TBC Investment poszukuje startupów pod inwestycje. Pracuje z klientami w obszarze audytów, tworzenia modeli biznesowych, szkoleń. Prowadziła diagnozy i analizy potencjału pracowników, doradztwo zawodowe dla pracowników i HR-owców w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i dobieraniem ścieżek rozwoju zawodowego, dokonywanie analiz finansowych funkcjonowania przedsiębiorstw, planowanie systemów organizacji pracy.

Organizacje wspierające

Organizator

Realizator

Skip to content