HACKATHON DLA MAŁOPOLSKI

23-24 listopada 2024

Studenckie Centrum Kultury Politechniki Krakowskiej „Kwadrat”
ul.Skarżyńskiego 1, 31-866 Kraków

Przedłużyliśmy rekrutację do 6.11.2024!

Hackathon opiera się na pracy zespołowej, więc uczestnicy muszą być gotowi do współpracy z innymi, często o różnych kompetencjach i zainteresowaniach. Celem jest zbudowanie zespołów interdyscyplinarnych, które będą współpracować w celu stworzenia innowacyjnych rozwiązań. Studenci powinni wykazywać umiejętności komunikacyjne, zdolność pracy w zespole oraz otwartość na współpracę z osobami o różnych specjalizacjach. 
 

Zakres tematyczny: Rozwiązania dotyczące zielonej transformacji, ekologii i nowoczesnych technologii, które odpowiadają na potrzeby lokalnych społeczności. Rozwiązania, z którymi będą mierzyć się zespoły mogą mieć charakter społeczny lub/i biznesowy.

Organizacja zespołów: Uczestnicy pracują w zespołach interdyscyplinarnych, które dobierane są na podstawie kompetencji i zainteresowań. 

Rywalizacja: Zespoły rywalizują między sobą, opracowując projekty, które zostaną ocenione przez jury na podstawie wcześniej ustalonych kryteriów. 

Dla kogo jest wydarzenie?

Dla studentów i doktorantów uczelni wyższych
z województwa małopolskiego.

Osób gotowych na intensywną wymianę myśli
i doświadczeń, chętnych do udziału w twórczym procesie kreowania rozwiązań na postawione wyzwania.

Umiejętność programowania nie jest konieczna – ochotnicy mogą dołączać do wydarzenia, żeby podzielić się własnymi pomysłami i kreatywnością, nawiązać kontakty z osobami z różnych dziedzin i obszarów specjalizacji zainteresowanych tematyką hackathonu
i poszukiwaniem rozwiązań.

Weź udział w Hackathonie dla Małopolski

Zgłoś swój zespół z pomysłem lub jako kandydat do uczestnictwa, aby:

  • Zdobyć praktyczną wiedzę analizy potencjału wdrożeniowego pomysłu
  • Skorzystać z wiedzy mentorów i ekspertów
  • Nauczyć się prezentować swój pomysł przed publicznością i inwestorami
  • Poznać aktywnych członków społeczności innych uczelni
  • Powalczyć o wspaniałe benefity o wartości ponad 20 000 zł

Wystarczy zapał do intensywnej pracy, a reszty nauczysz się w praktyce!

Rekrutacja zakończona!

Korzyści z udziału:

Rozwój umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, praca zespołowa, zarządzanie czasem i prezentacja projektów. 

Networking z mentorami, ekspertami oraz przedstawicielami branży technologicznej i ekologicznej, którzy będą wspierać zespoły podczas hackathonu. 

Możliwość zdobycia doświadczenia w pracy nad realnymi problemami, co zwiększy ich konkurencyjność na rynku pracy. 

Benefity dla najlepszych zespołów, które zaprezentują najbardziej innowacyjne i praktyczne rozwiązania.

Nagrody:

Do 6 wejściówek na wydarzenie Founders Mind o wartości 6000 zł

2 wejściówki na Forum Gospodarcze Time
o wartości 2500 zł

Voucher technologiczny od OVH Cloud o wartości
10 000 euro

Dostęp do kursów
biznesowych
o wartości 10 000 zł

Więcej nagród już wkrótce!

Program hackathonu

Wydarzenie przewiduje dwa dni dynamicznej pracy zespołów, których finałem będzie zaprezentowanie rozwiązań w jednej z obranych ścieżek tematycznych. W czasie wydarzenia uczestnicy opracują rozwiązania wpisujące się w obszary tematyczne i przetestują czy przyjęte hipotezy biznesowe (propozycja rozwiązania podejmowanego problemu przy projektach niebiznesowych) odpowiadają na rzeczywiste potrzeby odbiorców.

Hackathon jest również świetną okazją do networkingu, pozyskania cennych kontaktów biznesowych oraz poznania innych aktywnych członków społeczności akademickiej.

Dzień pierwszy – 23 listopada 2024 r.

Poznaj agendę

08:30 – 09:00: Rejestracja uczestników, powitalna kawa. 

09:00 – 09:30: Otwarcie hackathonu, omówienie zasad, prezentacja tematów i mentorów. 

09:30 – 10:30: Wykład inspiracyjny. 

10:30 – 13:30: Praca zespołów projektowych, wsparcie mentorów. 

13:30 – 14:15: Obiad. 

14:15 – 17:30: Praca zespołów projektowych, wsparcie mentorów. 

17:30 – 18:00: Podsumowanie I dnia, omówienie planów na kolejny dzień. 

Dzień drugi – 24 listopada 2024 r.

Poznaj agendę

08:30 – 09:00: Powitalna kawa. 

09:00 – 12:15: Praca zespołów projektowych, wsparcie mentorów. 

12:15 – 13:00: Obiad. 

13:00 – 15:00: Przygotowanie do prezentacji finałowych. 

15:00 – 17:00: Finał – prezentacje projektów zespołów przed jury. 

17:00 – 18:30: Poczęstunek, networking i ogłoszenie wyników. 

Poznaj nasze wyzwania!

Zrównoważony transport

Wyzwanie: Inteligentne sieci transportowe
dla przyszłości

Uczestnicy mają opracować rozwiązania, które wspierają zrównoważony transport, przyczyniają się do minimalizacji emisji CO₂ czy optymalizują ruch.

Przykładowe zadania
  • Stworzenie rozwiązania do dynamicznego planowania tras transportu publicznego i prywatnego.
  • Implementacja rozwiązania monitorującego zużycie energii elektrycznej przez pojazdy elektryczne.
  • Propozycja rozwiązania nagradzającego mieszkańców za wybór zrównoważonych środków transportu (rowery miejskie, elektryczne hulajnogi).

Zarządzanie wodą

Wyzwanie: Zintegrowany system zarządzania
wodą deszczową 

Zadanie polega na opracowaniu rozwiązań, które umożliwiają lepsze zarządzanie wodą deszczową, minimalizując ryzyko powodzi oraz wspierając retencję wody.

Przykładowe zadania
  • Stworzenie rozwiązania do monitorowania i automatycznego zarządzania wodą deszczową, zintegrowanego z inteligentną infrastrukturą.
  • Propozycja rozwiązań umożliwiających wykorzystanie wody deszczowej do celów domowych, takich jak spłukiwanie toalet czy podlewanie ogrodów.
  • Propozycja rozwiązań informująca mieszkańców o korzyściach z retencji i możliwości jej wykorzystania.

Eko-turystyka

Wyzwanie: Rozwiązania wspierające zrównoważoną turystykę

Uczestnicy mają za zadanie stworzenie rozwiązań, które promują zrównoważoną turystykę oraz ograniczają zaśmiecanie i eksploatację zasobów naturalnych.

Przykładowe zadania
  • Opracowanie narzędzia łączącego turystów z lokalnymi eko-przewodnikami, którzy promują nieinwazyjne formy turystyki.
  • Stworzenie rozwiązania wspierającego turystów w wybieraniu obiektów turystycznych dbających o zrównoważony rozwój.
  • Zaproponowanie systemu recyklingu odpadów w popularnych destynacjach turystycznych.

Świadome społeczeństwo

Wyzwanie: Rozwiązania wspierające świadome nawyki konsumenckie 

Uczestnicy opracowują rozwiązania, które wspierają świadome wybory konsumenckie w zakresie zrównoważonej żywności, odzieży i innych produktów codziennego użytku.

Przykładowe zadania
  • Stworzenie narzędzia monitorującego ślad węglowy kupowanych produktów i sugerującego bardziej ekologiczne alternatywy.
  • Opracowanie systemu nagradzającego użytkowników za dokonywanie zakupów od lokalnych, zrównoważonych dostawców.
  • Stworzenie rozwiązania edukacyjnego, który uczy użytkowników o wpływie ich nawyków konsumpcyjnych na środowisko.

Poznaj wyzwania naszych partnerów!

Tatrzański Park Narodowy

Wyzwanie 1: Stworzenie dostępnej usługi transportowej dla osób z niepełnosprawnościami na trasie do Morskiego Oka

Uczestnicy mają za zadanie zaprojektowanie systemu transportu dla osób z niepełnosprawnościami z wykorzystaniem busów elektrycznych, który zastąpi obecne wjazdy własnymi samochodami. Należy uwzględnić ograniczoną liczbę miejsc i kursów, a także rozważyć, skąd powinien rozpoczynać się transport (Palenica czy Zakopane) oraz ile kursów dziennie powinno być realizowanych, uwzględniając natężenie ruchu turystycznego. Istotnym elementem jest też dostosowanie usługi do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów.

Wyzwanie 2: Skuteczna komunikacja z turystami planującymi wizytę w rejonie Morskiego Oka

Uczestnicy mają opracować sposób na lepsze informowanie może lepiej skuteczniejsze dotarcie z informacją do turystów o konieczności wcześniejszej rezerwacji miejsc parkingowych i przygotowania się do wycieczki. Celem jest usprawnienie ruchu turystycznego oraz unikanie korków i rozczarowań może lepiej oraz zwiększenie poziomu zadowolenia i bezpieczeństwa turystów poprzez wczesne przekazywanie może lepiej wcześniejsze sprawdzenie informacji o dostępności parkingów, zasadach poruszania się po szlakach oraz potencjalnych ograniczeniach (np. burze, dystans do Morskiego Oka, zakaz wprowadzania psów).

Koleje Małopolskie

Wyzwanie 1: Aplikacja do zarządzania opóźnieniami w transporcie publicznym

Uczestnicy mają za zadanie stworzenie systemu, który pozwoli pasażerom na bieżąco zgłaszać opóźnienia i utrudnienia, wspierając ich informacjami w czasie rzeczywistym oraz umożliwiając przewidywanie przyszłych utrudnień. Kluczowymi elementami aplikacji są weryfikacja zgłoszeń od użytkowników, integracja z systemami dyspozytorskimi przewoźników oraz interaktywna mapa, pomagająca planować optymalne połączenia.

Wyzwanie 2: Aplikacja do zarządzania skomunikowaniami i przesiadkami

Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie aplikacji, która ułatwi pasażerom koordynację przesiadek oraz zgłaszanie potrzeb skomunikowania z innymi środkami transportu. Aplikacja powinna umożliwiać inteligentne planowanie przesiadek, przewidywać czas dotarcia do przesiadki oraz sugerować alternatywne połączenia w razie opóźnień, zwiększając komfort i płynność podróży.

Zespół ds. Rozwoju Ruchu Rowerowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Departament Turystyki

Wyzwanie: Rozwiązania motywujące do rowerowych wycieczek po Małopolsce

Celem zadania jest stworzenie innowacyjnych rozwiązań, które zmotywują do rowerowych wycieczek po Małopolsce i zachęcą obcokrajowców do promowania tych tras w ich rodzimych krajach.

Przykładowe zadania
  • Narzędzia do łatwego dostępu do informacji o trasach rowerowych.
  • Model komunikacji z obcokrajowcami mieszkającymi w Małopolsce.
  • System nagród za dzielenie się treściami o rowerowych wycieczkach w mediach społecznościowych.

Mentoring

Program wydarzenia przewiduje sesje mentoringowe i konsultacje, podczas których zespoły będą mogły skorzystać
z wiedzy i doświadczenia ekspertów oraz praktyków zarówno obszarowych jak i biznesowych. Sesje te pomogą zaplanować rozwój pomysłu i przygotować się do finałowej prezentacji a w zależności od potrzeb obejmować będą takie zagadnienia jak:

Rozwój pomysłu

Analiza konkurencji

Analiza rynku

Propozycja wartości

Zespoły pracować będą nad pomysłami rozwiązań oraz koncepcjami ich wdrażania. Czekamy zarówno na projekty o potencjale biznesowym, projekty społeczne, jak również wspierające efektywną współpracę.

Będziemy pracować przy użyciu sprawdzonych metodyk, weryfikować pomysły i wyciągać wnioski. Uczestnicy będą mieli okazję poznać różne aspekty pracy projektowej, w tym:

  • kompetencji miękkich,
  • efektywnej pracy zespołowej
  • przygotowania skutecznych prezentacji konkursowych.

Nabyte kompetencje sprawdzą się zarówno w działaniach służących wdrażaniu innowacji do gospodarki jak i w zespołowych projektach badawczych.

Masz pomysł? Zrób kolejny krok – rozbuduj go i poddaj ocenie, a dodatkowo zawalcz o wspaniałe benefity!
Podczas Hackathonu dla Małopolski będziesz mieć dostęp do niezbędnych narzędzi i wsparcia doświadczonej kadry.

Poznaj naszych ekspertów

Prowadzący wydarzenie

Michał Misztal

Poznaj eksperta ➞

CEO Startup Academy, trener biznesu, wykładowca Uczelni Łazarskiego, koordynator i twórca licznych programów nauczania przedsiębiorczości. Jest autorem biznesowych programów edukacyjnych dla początkujących przedsiębiorców dla których przeprowadził kilkaset godzin doradztwa. Był konsultantem przy kilkudziesięciu procesach inwestycyjnych, z których wiele zakończyło się powodzeniem. Z sukcesem pozyskał wiele dotacji na rozwój firm, których kwoty przekroczyły 20 mln zł. Świetnie czuje się w roli trenera lub prelegenta – prowadził dziesiątki szkoleń i występował na wielu konferencjach biznesowych i startupowych, wspierając rozwój największej w Europie organizacji startupowej.

Mentorzy

Judyta Weglowska edCAMP

Sebastian Sulma

Poznaj eksperta ➞

Sebastian, CEO i współzałożyciel BuyerMind, redefiniuje sprzedaż swoim innowacyjnym podejściem. Wierzy,
że transformacyjne zmiany pochodzą od tych, którzy są często pomijani, i jest zaangażowany w ich odkrywanie
i wspieranie.

W BuyerMind pomaga firmom edukować klientów za pomocą e-maili, przygotowując ich do zakupu poprzez zaawansowane strategie. Z 15-letnim doświadczeniem w inbound email marketingu, Sebastian jest ekspertem
w identyfikowaniu klientów, perswazyjnej komunikacji i globalnej sprzedaży. BuyerMind obsługuje klientów zarówno w USA, jak i w Europie, co świadczy o jego globalnym zasięgu i skuteczności.

Jako mentor dla Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz różnych programów akceleracyjnych, Sebastian dzieli się swoją wiedzą i pasją do innowacji z nowym pokoleniem przedsiębiorców. Bokser, biegacz i człowiek rodziny, Sebastian ucieleśnia odporność i zaangażowanie. #KeepGivingBack

Katarzyna Maryańska

Poznaj eksperta ➞

Menedżerka Programów Akceleracyjnych w Huge Thing, z ogromnym doświadczeniem w ekosystemie startupowym. Specjalizuje się w przedsiębiorczości oraz rozwoju biznesów na wczesnym etapie. Jako twórczyni programów akceleracyjnych, projektowała i wdrażała spersonalizowane struktury mentoringowe i wsparcia, które umożliwiały startupom dynamiczny i efektywny rozwój. W ostatnim czasie współorganizowała inicjatywy takie jak Female Founders Fundraising Academy#1 oraz Female Startups Pre-Accelerator w Huge Thing. Prężnie działa także przy projektach finansowanych ze środków publicznych takich jak Booster. 

W trakcie swojej kariery Kasia z powodzeniem współpracowała z licznymi startupami, wspierając je w przezwyciężaniu wyzwań związanych z wczesnym etapem rozwoju oraz pomagając w realizacji ich strategicznych celów.

Szymon Jasiński

Poznaj eksperta ➞
Posiada doświadczenie w obszarze Business Development i Product Management, które zdobywał zarówno podczas pracy, jak i tworząc dwa startupy: Healthly (platforma telemedyczna do konsultacji online), działające w branży telemedycznej, oraz Just Glance It (aplikacja umożliwiająca szybsze zdobywanie wiedzy z książek), funkcjonującego w sektorze edukacyjnym. W obu startupach z sukcesem, wraz z zespołem, przeszedł drogę od fazy koncepcyjnej do wprowadzenia produktów na rynek i ich rozwoju. Dla obu projektów skutecznie udało się pozyskać finansowanie zarówno ze środków publicznych, jak i od prywatnych inwestorów. W przypadku Healthly zdobyliśmy także kilka wyróżnień i nagród.
Zajmuje się szkoleniami i doradztwem w tych dziedzinach, współpracując ze startupami oraz firmami z sektora MŚP. Do tej pory zrealizował kilkaset dni szkoleniowych i godzin doradczych, współpracując między innymi z Regionalną Izbą Gospodarczą w Katowicach, Startup Academy oraz Basement Group. Jest również mocno zaangażowany jako doradca w rozwój startupu Educo Manager (aplikacja do automatyzacji procesów szkoleniowych), działającego w branży edukacyjnej.
Judyta Weglowska edCAMP

Justyna Ratajczak

Poznaj eksperta ➞

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy z przedsiębiorcami udzielając doradztwa biznesowego, prowadząc szkolenia, usprawniając procesy funkcjonujące w przedsiębiorstwach. Przeprowadza audyty związane z oceną efektywności pracowników, tworzeniem strategii rozwoju.

Pracuje z firmami w obszarze obsługi prawnej i księgowej, tworzenia strategii marketingowych, tworzenia modeli biznesowych. Posiada doświadczenie w pracy w komisjach oceny biznesplanów uczestników wielu projektów m.in. współfinansowanych ze środków unijnych, czy w ramach działań funduszy inwestycyjnych.

W latach 2005-2017 zarządzając Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości w województwie kujawsko-pomorskim (6 oddziałów) doradzała tysiącom osób chcących prowadzić działalność gospodarczą. W tym czasie, oceniała setki biznesplanów pod kątem ich rentowności, czy możliwości pozyskania wsparcia inwestycyjnego. Pracowała w ramach własnego funduszu seedowego w komitetach inwestycyjnych.

W latach 2017-2018 zarządzała przestrzenią wsparcia biznesu Starówka Office tworząc model biznesowych i markę przedsięwzięcia. Zarządzała procesami, planowała i koordynowała pracę poszczególnych działów. Współuczestniczyła w tworzeniu i prowadzeniu wielu eventów i konkursów poszukujących startupów pod inwestycję,

W obecnej spółce, funduszu inwestycyjnym TBC Investment poszukuje startupów pod inwestycje. Pracuje z klientami w obszarze audytów, tworzenia modeli biznesowych, szkoleń. Prowadziła diagnozy i analizy potencjału pracowników, doradztwo zawodowe dla pracowników i HR-owców w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i dobieraniem ścieżek rozwoju zawodowego, dokonywanie analiz finansowych funkcjonowania przedsiębiorstw, planowanie systemów organizacji pracy.

Judyta Weglowska edCAMP

Przemysław Zieliński

Poznaj eksperta ➞

Ekspert w dziedzinie marketingu, PR i komunikacji. Założyciel i dyrektor kreatywny Wielkiej Radości – firmy marketingowej i PR specjalizującej się w branżach związanych ze sportem, rekreacją, nauką, technologią i dziedzictwem kulturowym.

Wspiera marketingowo startupy od ponad 7 lat, pomagając founderom i spółkom na każdym etapie ich rozwoju. Pracował m.in. dla Sense Monitoring, VoicePin, sysdogs, Smart Technology Group czy DoSportNow. Współtworzył wizerunek największego w kraju akceleratora startupów przemysłu 4.0, KPT ScaleUP. Jako członek INTECH PK, angażuje się w promocję osiągnięć naukowców i wynalazców z Politechniki Krakowskiej. Jako mentor w projekcie Uniwersytetu Jagiellońskiego, doradza uczelnianym przedsiębiorcom w obszarze budowania wizerunku osobistego i firmy. Jest również mentorem w programie trzeciej edycji Female Founders Fundraising Academy.

Na co dzień o startupach, inwestorach, funduszach i całym ekosystemie startupowym pisze w redakcji MamStartup.pl

Odpowiadał za promocję dużych sportowych wydarzeń, m.in. cyklu zawodów kolarskich MTB czy Małopolskiego Wyścigu Górskiego.

Prowadził szkolenia dot. m.in. pitchingu, budowania marki osobistej founderów na LinkedIn czy tworzenia strategii marketingowej dla startupów.

Prezes stowarzyszenia promującego Podbabiogórze oraz aktywizującego lokalną społeczność na rzecz swojej małej ojczyzny.

Autor książek i publikacji, m.in.:

  • Najlepsze przełożenie: o tym, jak kolarstwo napędzi Twój biznes (2023),
  • Niebezpieczne zawody. Reportaże o męskich profesjach, jakim nie sprostałby nikt inny jak tylko oni sami (2020),
  • Przewróciło się – pierwsza i jedyna biografia Elektrycznych Gitar (2016),
  • Praktyczny przewodnik po świecie wydarzeń (2015).

Eksperci

Judyta Weglowska edCAMP

Anna Musiał

Poznaj eksperta ➞

IT Product Manager w GoPOS oraz Certified AI Manager w Elephant AI – Manager z certyfikatem AI for Managers, specjalizuje się w integrowaniu sztucznej inteligencji w zarządzaniu projektami i operacjach biznesowych. Udział w Programie Elephant AI PRO umożliwił jej zdobycie praktycznej wiedzy na temat zarządzania projektami AI oraz ich wpływu na strategie biznesowe.

Zajmuje się: implementacją i zarządzaniem projektami opartymi na AI, analizą danych i trendów rynkowych związanych z AI, opracowywaniem strategii wykorzystujących AI do optymalizacji procesów biznesowych, współpracą z zespołami technicznymi i interesariuszami biznesowymi w celu efektywnego wykorzystania narzędzi AI.

Lubi tworzyć produkty i rozbudowywać. Łączyć oczekiwania biznesowe z oczekiwaniami użytkownika. Przez większość swojego życia zawodowego związana ze światem StartUPowym, zarządzając projektami i produktami, zarówno cyfrowymi jak i fizycznymi.

Agata Frankiewicz

Poznaj eksperta ➞

posiada bogate doświadczenie w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym, upcyklingu i nurcie „waste to product”. Ekspertka w obszarze gospodarki cyrkularnej, ESG, raportowania i strategii CSR. Wspiera największe firmy w Polsce i za granicą w zakresie budowania zrównoważonych i bardziej cyrkularnych marek i organizacji. Ekspertka w programie UNEP-GRID Climate Leadership. Wykładowczyni na studiach podyplomowych „CSR  – Zrównoważony rozwój w organizacjach” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Uczestniczka studiów na Collegium Civitas w Warszawie „Manager CSR. Zrównoważony rozwój i ESG”.  Założycielka i Dyrektor zarządzająca innowacyjnej platformy upcyklingowej Dekoeko.com, która pomaga wdrażać funkcjonalne produkty konsumenckie wykonane w 100% z odpadów pochodzących od firm. Absolwentka największego w Europie programu akceleracyjnego Startupbootcamp Commerce w Amsterdamie. Mentorka kobiecych biznesów. Pasjonatka ruchu zero waste, circular economy i ekologii.

Ukończyła Zarządzanie międzynarodowe na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na UJ, Psychologię reklamy na UW, Szkołę Strategów SAR o specjalności Strategia Marki oraz studia “Manager CSR. Zrównoważony rozwój i ESG”. Posiada tytuł Bachelor holenderskiej uczelni biznesowej Avans Hogeschool.

Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch competition oraz European Women Challenge. Forbes umieścił Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie, a Wysokie Obcasy uznały Agatę Frankiewicz za jedną z „50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.

Karierę zawodową rozpoczynała w British American Tobacco. Współtworzyła strategie marketingowe dla takich marek jak Bakoma, Hoop Cola, Bols, Mixelectronics, Herbapol, Ernst&Young, Tymbark pracując w agencjach reklamowych w Krakowie i Warszawie.

Do największych osiągnięć zawodowych Agaty podczas rozwijania własnej działalności można zaliczyć: zbudowanie międzynarodowej platformy upcyklingowej z ponad 700 partnerami specjalizującymi się w tworzeniu produktów z różnorodnych materiałów odpadowych, wdrożenie na szeroką skalę w Polsce metod upcyklingu odpadów w projektach realizowanych dla takich firm jak McDonald’s, IKEA, Polpharma, Coca Cola, Castorama, Ergo Hestia, Accenture, BNP Paribas etc..

Ariel Stępień

Poznaj eksperta ➞

Z wykształcenia ekonomista specjalizujący się w strategiach rozwoju biznesu. Obecnie pełni rolę Prezesa w startupie technologicznym RAE, gdzie z pasją wykorzystuje swoją wiedzę do tworzenia praktycznych rozwiązań technologicznych. Jego startup, dzięki autorskim systemom klasy CRM i PINGTREE, skutecznie zwiększa efektywność sprzedaży i marketingu, optymalizując i automatyzując komunikację. Usprawnienie procesów marketingowych i sprzedażowych przynosi realne zyski firmom z różnych branż.

Przed objęciem obecnej roli, kierował dużymi działami marketingu i projektów w sektorach finansowym i prawnym. Ta różnorodność doświadczeń pozwoliła mu zrozumieć złożoność procesów biznesowych i znaczenie technologii we współczesnym świecie. Jako szef marketingu i projektów wykazał się umiejętnościami zarządzania zespołami i wdrażania skutecznych, innowacyjnych kampanii w praktyce, co obecnie stanowi realną wartość dla firmy i jej Klientów.

Wszechstronność i zainteresowanie Ariela nowinkami IT są fundamentem dla dalszego rozwoju RAE. Obecnie aktywnie wdraża modele AI, dążąc do jeszcze efektywniejszej optymalizacji i automatyzacji procesów. 

Monika Firlej

Poznaj eksperta ➞

Z wykształcenia jest prawnikiem, absolwentką studiów podyplomowych Zarządzanie Zrównoważonym Rozwojem Miast oraz MBA in Public Management.

Od 2011 roku związana zawodowo z Politechniką Krakowską. Od 2019 r. dyrektor FutureLab Politechniki Krakowskiej – jednostki uczelni, która wspiera finansowo i organizacyjnie realizację studenckich projektów. FutureLab to autorski model nowoczesnego kształcenia studentów opartego na formule Project-Based Learning – umożliwia studentom zdobywanie doświadczenia zawodowego poprzez realną pracę projektową nad konkretnym problemem inżynierskim. Studenci Politechniki Krakowskiej przy wsparciu merytorycznym naukowców z uczelni i mentorów z otoczenia biznesowego  – mogą realizować swoje naukowe i projektowe pasje. Wcześniej związana była z transferem technologii i komercjalizacją wyników prac badawczych, marketingiem oraz promocją nauki. Pomysłodawczyni utworzenia na Politechnice Zespołu ds. Ekoinnowacji, który promuje wdrażanie innowacji ekologicznych i społecznych.

W czasie wolnym działaczka miejska, radna, przewodnicząca Rady Dzielnicy Grzegórzki w Krakowie.

Ewelina Matalowska

Poznaj eksperta ➞
Ewelina Matalowska jest doświadczoną Starszą Inżynierką QA z rozległym doświadczeniem w dziedzinie zapewniania jakości, dbającą o użyteczność, niezawodność, bezpieczeństwo i wydajność oprogramowania. Jej wiedza obejmuje różne metodologie i narzędzia testowe, co czyni ją cennym wsparciem w dostarczaniu wysokiej jakości rozwiązań programistycznych.
Posługuje się szeroką gamą narzędzi i technologii, takich jak:
Narzędzia do testów manualnych: JIRA, TestRail
Frameworki do automatyzacji: Selenium, PyTest
Systemy do śledzenia błędów: JIRA
Systemy kontroli wersji: Git, SVN
Języki programowania: Python, Java (do skryptów testów automatycznych)
Pasją Eweliny jest dziedzina cyberbezpieczeństwa, w której zdobyła znaczące umiejętności i doświadczenie poprzez różne kursy. Obecnie pracuje w znanej firmie zajmującej się zarządzaniem zintegrowanym bezpieczeństwem punktów końcowych (Converged Endpoint Management). W tej roli koncentruje się na identyfikowaniu luk bezpieczeństwa w aplikacjach i systemach oprogramowania. Wykorzystując swoją wiedzę z zakresu frameworków automatyzacyjnych, Ewelina opracowuje automatyczne skrypty testów bezpieczeństwa, które umożliwiają ciągłe monitorowanie i testowanie pod kątem luk w zabezpieczeniach, co zapewnia aktualność i skuteczność zastosowanych środków bezpieczeństwa.

Wiktor Krzeszewski

Poznaj eksperta ➞

Od 2014 roku związany z rozwojem projektów z pogranicza robotyki, IoT, cybersecurity.
Posiada doświadczenie w projektach realizowanych w obszarze miejskim(Smart City), przemysłowym oraz wojskowym.

Od 2023 roku projektant systemów w WB Electronics. Bierze aktywny udział w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań wojskowych w Polsce i na świecie które są produkowane w tysiącach sztuk.
Współzałożyciel TechOcean(hardware house) i mTap Smart City(sterowanie oświetleniem miejskim).
Specjalizuje się w łączeniu technologii internetu rzeczy w działające systemy. Świetnie odnajduje się w przekładaniu wymagań klientów na rozwiązania technologiczne. Dodatkowo zna realia finansowania innowacji oraz budowy produktów technologicznych od podstaw.

Prywatnie pasjonat motocykli, dobrej pizzy i podróży.

Stanisław Mlost

Poznaj eksperta ➞

Absolwent Zarządzania i Inżynierii Produkcji oraz Inżynierii Biomedycznej na Krakowskiej
AGH. W latach 2018 – 2024, współautor i realizator grantów Rektora AGH w tym dwóch
grantów strategicznych, członek kół naukowych w tym przewodniczący AGH Rapid
Prototyping, koordynator zespołów projektowych.
Od 2015 animator, organizator i współautor wydarzeń społecznych typu „Gra Miejska” dla
podmiotów prywatnych oraz publicznych na terenie całej Polski.

Edukator Fablab Małopolska – opiekun pracowni druku 3D, prowadzący szkolenia,
mentor, przedstawiciel Fablab Małopolska w interdyscyplinarnym projekcie
i społeczności New European Bauhas zainicjowanym przez Komisję Europejską.
Prowadzący szkolenia z zakresu technologii druku 3D oraz liczne konsultacje i sesje
prototypowania w dwóch edycjach konkursu „Małopolska tutaj technologia staje się
biznesem”. Prowadzący szkolenia w programie Laboratoria Edutech – programie
szkoleniowym skierowanym dla nauczycieli szkół podstawowych oraz
ponadpodstawowych z całej Polski, mającego na celu podniesienie ich kwalifikacji
w użytkowaniu urządzeń typu drukarka 3D. Przeprowadzenie serii 50 szkoleń oraz
uzupełniających konsultacji dla grupy 500 nauczycieli.

Mentor zespołów działających w Maratonie Prototypowania współtworzonym przez
Fablab Małopolska oraz Krakowski Park Technologiczny. Operator oraz szkoleniowiec
z zakresu obsługi urządzeń CNC typu ploter laserowy, frezarka numeryczna w tym
w projekcie „Postaw na CNC – Postaw na edukację”. Uczestnik, prowadzący i moderator
warsztatów mających charakter inżynieryjno – problem solvingowym dla różnych grup
wiekowych.

Ustanowienie rekordu Polski w kategorii Największy model rakiety wykonany przy użyciu
drukarki 3D (555cm). Pomysłodawca oraz koordynator zespołu projektowego, który
stworzył 3-metrową replikę ludzkiego serca wystawianą aktualnie na Zamku Królewski na
Wawelu.

Jury

Jerzy Domżał

Poznaj eksperta ➞

Adiunkt w Katedrze Telekomunikacji na Wydziale Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Prowadzi badania w ważnej i przyszłościowej dziedzinie – teleinformatyce – koncentrując się na Internecie Przyszłości, w kontekście gwarantowania jakości obsługi i niezawodności. Opracował i zgłosił do ochrony patentowej w wielu krajach prototyp rutera, pozwalającego na bardziej wydajne wykorzystanie zasobów sieciowych i obniżenie kosztów funkcjonowania sieci, a tym samym i rachunków dla użytkowników.

Jego zdolności dydaktyczne docenili studenci – w 2014 roku został wybrany przez nich najlepszym wykładowcą na pierwszym roku Teleinformatyki AGH. Wraz z dziećmi napisał cykl artykułów pod nazwą „Rozmowy z dziećmi o świecie nowoczesnych technologii”.

Judyta Weglowska edCAMP

Andrzej Szarata

Poznaj eksperta ➞

Rektor Politechniki Krakowskiej (od 2023 roku), wcześniej dziekan Wydziału Inżynierii
Lądowej PK (WIL, 2016-2021) oraz kierownik Katedry Systemów Komunikacyjnych WIL PK.
Międzynarodowy ekspert w obszarach transportu, systemów komunikacyjnych,
modelowania podróży, efektywności funkcjonalnej rozbudowy infrastruktury transportowej,
ze szczególnym uwzględnieniem modernizacji linii kolejowych i układu drogowego. Prowadzi
badania dotyczące zachowań komunikacyjnych w obszarach zurbanizowanych, wykonuje
prognozy ruchu na potrzeby rozbudowy dróg krajowych i wojewódzkich, a także analizy
dokumentów planistycznych i strategicznych wielu polskich miast. Jako konsultant w
dziedzinie transportu pracuje zarówno w kraju, jak i za granicą (Grecja, Dania, Niemcy,
Ukraina, Stany Zjednoczone). Opracowywał modele transportowe polskich miast i regionów,
m.in.: Wrocławia, Poznania, Gdańska, Rzeszowa, Warszawy, Krakowa, Kielc, województw
mazowieckiego i małopolskiego. Jest współautorem modelu transportowego Salonik
(Grecja). Realizował projekty transportowe (ponad 250), związane z badaniem efektywności
funkcjonalnej inwestycji transportowych, w tym współfinansowanych przez UE, m.in.
dotyczące rozbudowy systemu drogowego i tramwajowego w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu,
Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie i Krakowie, a także projekty rozwoju Szybkiej Kolei
Aglomeracyjnej w Małopolsce, studium wykonalności Kolei Dużych Prędkości w Polsce itp.
Kierował pracami konsorcjum (z Politechniką Krakowską jako liderem), które jako pierwsze w
Polsce opracowało metodykę tworzenia planu transportu publicznego (na przykładzie
województwa małopolskiego) oraz opracowało metodykę prowadzenia badań ruchliwości w
Krakowie w 2013 r. i wykonało Warszawskie Badanie Ruchu w 2015 r. Od 2019 r. jest
głównym konsultantem w pracach nad budową modelu transportowego Polski,
prowadzonych przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Jest członkiem wielu prestiżowych gremiów naukowych i doradczych, m.in. Rady ds.
Szkolnictwa Wyższego, Nauki i Innowacji przy Prezydencie RP, Komitetu Transportu PAN,
Komisji Budownictwa Oddziału PAN w Krakowie, Zespołu Zadaniowego ds. Wielkoskalowych
Projektów Rozwojowych przy Komitecie Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN,
Komisji Nauk Technicznych PAU, Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa,
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji oraz Komisji Nauki, Innowacji i
Projektów Rozwojowych Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Pełni funkcję przewodniczącego
Rady Naukowej Euroregionu Karpackiego oraz przewodniczącego Komitetu Nauki
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP. Jest członkiem rad naukowych:
Instytutu Kolejnictwa, Instytutu Techniki Budowlanej, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
Autostrad, Metra Warszawskiego, Związku Podhalan, Galicyjskiej Izby Budownictwa i
Polskiego Klubu Ekologicznego, Sieci Łukasiewicz – Instytutu Ceramiki i Materiałów
Budowlanych. Przewodniczył Radzie Programowej ds. Rozwoju Systemu Transportowego
Miasta Krakowa przy Prezydencie Miasta (2021-2024), jest też członkiem Rady Programowej
stowarzyszenia ITS Polska. Ceniony nauczyciel akademicki i popularyzator nauki w mediach.

Judyta Weglowska edCAMP

Marcin Bielówka

Poznaj eksperta ➞

Ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem w zakresie finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych oraz nadzoru nad zespołami analitycznymi i transakcyjnymi.

Od blisko 15 lat kieruje funduszami seed-capital (Fundusz Zalążkowy KPT, INNOventure), inwestującymi w innowacyjne firmy rozwijające najnowsze technologie. Brał udział w analizie i ocenie kilku tysięcy projektów, przeprowadził ponad 100 preinkubacji, których efektem było powołanie 40 spółek kapitałowych lub dokonanie w nich inwestycji . Ponad połowa z tych firm – najbardziej dojrzałych rynkowo – potwierdziła swoją atrakcyjność dla inwestorów venture capital, uzyskując kolejne rundy finansowania, wchodząc na giełdę lub będąc odkupiona (exit).

W portfolio prowadzonych funduszy znalazły się takie spółki jak: Synerise Husarion/Husarnet, Exdin Solutions, Motivizer, Poltreg, Sidly, SDS Optic, Cardiomatics, Saventic Health, Widmo Spectral Technologies, Sky Engine i in. Jest również pomysłodawcą i współzałożycielem Platformy Startowej  ‘Unicorn Hub’oraz akceleratora ‘Unicorn Hub Startup Booster’.

Justyna Ratajczak

Poznaj eksperta ➞

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy z przedsiębiorcami udzielając doradztwa biznesowego, prowadząc szkolenia, usprawniając procesy funkcjonujące w przedsiębiorstwach. Przeprowadza audyty związane z oceną efektywności pracowników, tworzeniem strategii rozwoju.

Pracuje z firmami w obszarze obsługi prawnej i księgowej, tworzenia strategii marketingowych, tworzenia modeli biznesowych. Posiada doświadczenie w pracy w komisjach oceny biznesplanów uczestników wielu projektów m.in. współfinansowanych ze środków unijnych, czy w ramach działań funduszy inwestycyjnych.

W latach 2005-2017 zarządzając Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości w województwie kujawsko-pomorskim (6 oddziałów) doradzała tysiącom osób chcących prowadzić działalność gospodarczą. W tym czasie, oceniała setki biznesplanów pod kątem ich rentowności, czy możliwości pozyskania wsparcia inwestycyjnego. Pracowała w ramach własnego funduszu seedowego w komitetach inwestycyjnych.

W latach 2017-2018 zarządzała przestrzenią wsparcia biznesu Starówka Office tworząc model biznesowych i markę przedsięwzięcia. Zarządzała procesami, planowała i koordynowała pracę poszczególnych działów. Współuczestniczyła w tworzeniu i prowadzeniu wielu eventów i konkursów poszukujących startupów pod inwestycję,

W obecnej spółce, funduszu inwestycyjnym TBC Investment poszukuje startupów pod inwestycje. Pracuje z klientami w obszarze audytów, tworzenia modeli biznesowych, szkoleń. Prowadziła diagnozy i analizy potencjału pracowników, doradztwo zawodowe dla pracowników i HR-owców w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i dobieraniem ścieżek rozwoju zawodowego, dokonywanie analiz finansowych funkcjonowania przedsiębiorstw, planowanie systemów organizacji pracy.

Andrzej Bańka

Poznaj eksperta ➞

Zastępca Dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Ekonomista, manager, ekspert w zakresie zarządzania i marketingu

Doświadczony lider w pracy na rzecz sektora prywatnego i publicznego, jak również
korporacji międzynarodowych. Autor oraz współautor wielu projektów na rzecz
rozwoju przedsiębiorczości oraz innowacji z udziałem środków unijnych.
Wieloletni redaktor naczelny magazynu „Business in Małopolska”, podejmującego
problematykę inwestycji, eksportu oraz promocji gospodarczej.

Od wielu lat zaangażowany we współpracę z samorządem gospodarczym i instytucjami otoczenia
biznesu w obsługę inwestorów oraz rozwijanie i wsparcie przedsiębiorców
poszukujących nowych obszarów ekspansji. Z ramienia Województwa Małopolskiego
odpowiedzialny za nadzór na działalnością Centrum Business in Małopolska,
inicjatywy działające w formie one-stop-shop dla biznesu. Aktywnie poszukuje
nowych obszarów do wdrażania innowacji w gospodarce.

Członek Małopolskiej Rady ds. Sukcesji i Transferu Biznesu oraz Wojewódzkiej Rady
Rynku Pracy.

Marek Kapturkiewicz

Poznaj eksperta ➞

Współzałożyciel, inwestor i partner w Innovation Nest – funduszu seed/VC; współzałozyciel Space To Grow (spacetogrow.io); poprzednio m.in. wieloletni członek zarządu, COO i wiceprezes Grupy Onet.pl.

Ekspert i mentor posiadający bogate doświadczenie biznesowe, marketingowe, mediowe, technologiczne i inwestycyjne; inżynier – konstruktor (elektronik, informatyk) z wieloletnią praktyką w Instytucie Zaawansowanych Technologii Wytwarzania w Krakowie. absolwent Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki oraz studiów biznesowych w Wyższej Szkole Biznesu – National-Louis University w Nowym Sączu; A w równoległym życiu: fundator i przewodniczący Rady „Fundacji Pełnej Życia” (działającej od 1989 roku) – dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami oraz opiekunów osób niesamodzielnych.

Organizacje wspierające

Organizator

Realizator

Skip to content