INTRAPRENEURSHIP – CO TO JEST?
Czym jest wewnętrzna przedsiębiorczość?
Nikt nie zna tak dobrze firmy i jej otoczenia, jak jej pracownicy. To oni mają codzienną styczność z jej wyzwaniami, zasobami i klientami. Posiadają wiedzę i doświadczenie, którego nie będzie miała żadna zewnętrzna instytucja.
Wykorzystaj to, wdrażając programy wewnętrznej przedsiębiorczości.
Nasz program identyfikuje pracowników mających biznesowy i startupowy talent oraz umożliwia im realizację swoich innowacyjnych pomysłów wewnątrz firmy. Dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w swoich pracowników.
DLACZEGO WARTO?
Poznaj korzyści realizacji programu Intrapreneurship.
- Innowacyjne rozwiązania i modele biznesowe – pracownicy w programie generują i rozwijają pomysły na usprawnienia procesów, nowe produkty lub usługi.
- Nowe źródła przychodu i przewagi konkurencyjnej – projekty zrealizowane przez pracowników mają szansę wygenerować nowe zyski dla firmy i polepszyć jej pozycję na rynku.
- Rozwiązania lepiej dopasowane do klientów i rynku – pracownicy mają ogromną wiedzę o realnych potrzebach innych pracowników i klientów, którą warto wykorzystać.
- Mniejsze koszty i ryzyko generowania innowacji – pracownicy dzięki skutecznym metodom generowania innowacji i odpowiedniemu procesowi działają efektywniej, minimalizując koszty i ryzyko projektów.
- Monetyzacja zasobów – pracownicy mają wiedzę i pomysły jak można wykorzystać istniejące zasoby firmy do generowania nowych przychodów.
- Dostrzeganie nowych trendów, potrzeb i problemów – pracownicy to cenne źródło informacji, dzięki którym organizacja może wcześniej reagować na zmiany na rynku.
- Większe zaangażowanie i satysfakcja pracowników – poprzez bezpośredni wpływ na organizację i poczucie odpowiedzialności.
- Atrakcyjny wizerunek pracodawcy – odpowiednio zakomunikowany program wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i przyciąga nowe talenty.
- Nowe kompetencje nabywane przez praktykę – pracownicy, realizując własne projekty w ramach programu, zdobywają nowe umiejętności i wiedzę, które wykorzystują w praktyce.
- Większa lojalność pracowników – stwarzając pracownikom dogodne warunki do rozwijania własnych pomysłów zmniejszamy chęć do poszukiwania innego pracodawcy. To zmniejsza rotację i koszty.
- Lepsze zarządzanie wiedzą w organizacji – cała organizacja może korzystać z nowej wiedzy i pomysłów, którymi dzielą się uczestnicy programu.
- Liderzy innowacji i agenci zmian – program kształci przyszłych liderów, którzy swoim doświadczeniem i wiedzą zdobytą w programie inspirują innych pracowników.
ETAPY PROGRAMU
Poznaj ramowy plan programu Intrapreneurship.
Strategia programu – Określenie celów, formy i etapów programu, opracowanie komunikacji wewnętrznej, kryteriów oceny pomysłów, ustalenie nagród dla pracowników
Zgłaszanie pomysłów – Pracownicy zgłaszają pomysły na nowe produkty i usługi, a także usprawnienia wewnątrz firmy, bazując na swoich doświadczeniach. Do programu pracownicy mogą zgłaszać się również zespołowo.
Dopracowanie pomysłów i model biznesowy – Pracownicy rozwijają swój pomysł. Budują persony odbiorców, opracowują propozycję wartości dla klientów i firmy oraz całościowy model biznesowy. W ramach warsztatów i szkoleń uczestnicy poznają metody takie jak: design thinking, lean startup czy customer development.
Budowanie i testowanie MVP – Uczestnicy weryfikują swój model biznesowy. Poszukują w nim pól do usprawnień i wprowadzenia innowacji. Opracowują MVP (minimalnie satysfakcjonujący produkt), budując prototyp powstającego rozwiązania oraz testują je z odbiorcami.
Demo Day – Pracownicy biorący udział w programie prezentują swoje projekty i wyniki pracy przed jury podczas uroczystego spotkania/konferencji
Wybór projektów do wdrożenia – Zarząd lub inni decydenci decydują, które projekty będą kontynuowane, aby ostatecznie wdrożyć nowy produkt lub usprawnienie do firmy.
FORMY PROGRAMU
Program wewnętrznej przedsiębiorczości może składać się z wielu elementów i przybierać różną formę.
Warsztaty generowania innowacji
Warsztaty dają pracownikom wiedzę i narzędzia do generowania innowacyjnych pomysłów i ich realizacji oraz pobudzają kreatywność.
Wewnętrzny konkurs innowacji
Konkurs może mieć ogólny temat lub dotyczyć dobrze sprecyzowanych obszarów strategicznych.
Wewnętrzny program akceleracyjny
Efektem programu są pilotażowe, innowacyjne projekty o dużym potencjale rynkowym.
Dział innowacji
Wyodrębniona jednostka świadcząca pracownikom usługi doradcze i szkoleniowe z zakresu generowania innowacji w strukturach organizacji.
CHCESZ WDROŻYĆ INNOWACJE?
Zamów bezpłatną półgodzinną konsultację. Dobierzemy rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb.
Wypełnij formularz!
DLACZEGO MY?
Realizując program Intrapreneurship ze Startup Academy możesz liczyć na:
Doświadczenie i sprawdzony proces. Zrealizowaliśmy kilkadziesiąt innowacyjnych projektów szkoleniowych, inkubacyjnych i akceleracyjnych.
Wartościowy mentoring i angażujące warsztaty. Nasi eksperci mają doświadczenie w budowie własnych biznesów lub startupów. Dzięki temu inspirują swoimi historiami oraz przekazują wartościową i przetestowaną wiedzę.
Dbałość o szczegóły. Udany program Intrapreneurship wymaga zadbania również o odpowiednią komunikację, kwestie praw autorskich, oraz zapewnienie wszystkim pracownikom równych szans. Dajemy pełne doradztwo w tych aspektach.
ZAUFALI NAM:
PORTFOLIO
Poznaj nasze wybrane realizacje programu Intrapreneurship.
Warsztaty generowania innowacji
Program wspierający generowanie innowacji przez pracowników firmy Compensa.
Intrapreneurship dla innogy SA
Program wewnętrznej przedsiębiorczości i szkolenia na temat generowania innowacji.
Porozmawiajmy
Zapraszamy do współpracy. Napisz lub zadzwoń.
Karolina Piotrowska
karolina@startupacademy.pl
+48 690 005 442