0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

Enter your keyword

post

3 WSKAZÓWKI JAK ZAŁOŻYĆ STARTUP BĘDĄC NA ETACIE

3 WSKAZÓWKI JAK ZAŁOŻYĆ STARTUP BĘDĄC NA ETACIE

Czy da się rozpocząć startup po godzinach? Wiele osób pracujących na etacie kojarzy rozpoczęcie biznesu z inwestycją przynajmniej kilkunastu tysięcy złotych oraz pełnym zaangażowaniem od świtu do nocy. Jak jednak poradzić sobie z wyjściem poza strefę komfortu…? Stałe wynagrodzenie, które co miesiąc spływa na nasze konto bankowe jest istotnym argumentem, który przemawia do naszego rozsądku mówiąc “nie ryzykuj”. Kiedy jednak myśl o rozpoczęciu własnego przedsięwzięcia biznesowego spędza nam sen z powiek, warto skorzystać z kilku praktycznych wskazówek, które przybliżą nas do sprawdzenia swoich sił w roli przedsiębiorcy.

THE WAY TO GET STARTED IS TO QUIT TALKING AND BEGIN DOING.

– Walt Disney –

  1. Pracuj nad startupem kilka godzin w tygodniu.

Na początku nie musisz rzucać wszystkiego. Nie rezygnuj z pracy na etacie. To niczemu nie służy, a wręcz sprawia, że jesteś pod ścianą i musisz chwytać się wszystkiego co da Ci jakikolwiek przychód. Najprawdopodobniej nie będziesz działać racjonalnie. Wystarczy jak na realizację pierwszych kroków w biznesie zaczniesz poświęcać kilka godzin w tygodniu. W miarę jak będziesz otrzymywać pozytywne sygnały z rynku, że to co robisz ma sens powinieneś zwiększać swoje zaangażowanie.

2. Zdobywaj więdzę biznesową z różnych źródeł

Kiedy stawiasz pierwsze kroki na swojej biznesowej drodze powinieneś czerpać wszelkie możliwe wskazówki z książek, ze szkoleń, warsztatów jak i od mentorów. Dlaczego jest to ważne? Prowadzenie biznesu wymaga holistycznego spojrzenia na procesy biznesowe. Pracując przez wiele lat w korporacji może być trudno Ci się przestawić, że nie jesteś już specjalistą w jednej dziedzinie, a jesteś odpowiedzialny za wszystko (sprzedaż, marketing, finanse, zarządzanie zespołem itd.). Każda wskazówka może okazać się na wagę złota. Pamiętaj, że nie jesteś pierwszy w biznesie i ktoś już mógł wcześniej popełnić błędy, które na Ciebie czyhają. Lepiej uczyć się na cudzych błędach niż popełniać własne, które mogą okazać się zbyt kosztowne. Zachowaj jednak zdrowy rozsądek. Zbyt dużo eventów może odciągnąć Cię od najważniejszego zadania jakim jest zdobywanie klientów.

3. Never give up – nie odpuszczaj przy pierwszej porażce
To zupełnie normalne, że pierwsze próby zakończą się niepowodzeniem. Trudno będzie wygenerować pierwszy ruch na stronie internetowej, a nawet jak ktoś wejdzie, to nie będzie dzwonił, wysyłał maili, czy zamawiał. Zachowaj zimną krew i nastaw się na ciągłe poszukiwanie. Znalezienie docelowego modelu biznesowego wymaga czasu. Musisz potwierdzić, kto będzie Twoim klientem, jaki produkt mu zaoferujesz ostatecznie, a także jak Ci będzie płacił (płatność jednorazowa, abonament, a może prowizja). Na początku nie masz nic poza hipotezami, które mogą okazać się fałszywe. To nie znaczy, że powinieneś rezygnować. Sukces w biznesie jest zarezerwowany dla cierpliwych.

Realizacja marzeń o własnym biznesie nie musi wymagać rezygnacji z etatu i postawienia wszystkiego na jedną kartę. Warto pamiętać, że 9/10 startupów upada, a więc próba realizacji własnego przedsięwzięcia biznesowego jest obarczona ogromnym ryzykiem. Wykorzystanie metodologii takich jak Lean Startup oraz Customer Development w procesie budowy własnego biznesu pozwala nam na ograniczenie kosztów oraz ryzyka związanego z powstawaniem nowego przedsięwzięcia. Zacznij po godzinach, zdobywaj wiedzę z różnych źródeł i nigdy się nie poddawaj! Dzięki uczestnictwu w Startup Academy już kilkaset osób realizuje marzenia o własnym biznesie. Dołącz do nich, załóż startup i wyjdź poza strefę komfort.

Autorzy: Damian Strzelczyk i Tomasz Jabłoński.