0
  • An empty cart

    You have no item in your shopping cart

0
  • An empty cart

    You have no item in your shopping cart

Enter your keyword

Czym jest Landing Page i jak może pomóc w pozyskiwaniu klientów w Internecie?

Artykuł

Czym jest Landing Page i jak może pomóc w pozyskiwaniu klientów w Internecie?

Czym jest Landing Page i jak może pomóc w pozyskiwaniu klientów w Internecie?

Każdy z nas na co dzień spotyka się ze stroną typu landing page, jednak nie każdy ma tego świadomość. Landing page, czyli strona docelowa to prosta strona, na którą zostajemy przeniesieni z interesującej nas reklamy, w którą kliknęliśmy. Może ona być zarówno osobną stroną, jak i podstroną w ramach rozbudowanego serwisu. Niezależnie od tego, ma ona jeden cel do zrealizowania – umożliwić pozyskanie klienta z internetu.

Dlaczego landing page jest tak ważny?

Skuteczność naszych działań marketingowych, trud, jaki włożyliśmy w przygotowanie kampanii w mediach społecznościowych i w wyszukiwarce Google, uzależniony jest od staranności i jakości przygotowania naszych stron docelowych. W końcu tutaj klient podejmuję decyzję, czy nasz produkt/usługa jest dla niego interesująca. Dlatego landing page odgrywa szczególnie istotną rolę w procesie pozyskiwania leadów. Jest on miejsce, które odpowiada za konwersję. W Twoim interesie jest zgromadzenie jak największej liczby leadów, które w przyszłości zamienisz w lojalnych klientów!

Landing page nie jest stroną firmową

Warto od początku rozdzielić pojęcie landing page’a i strony firmowej, ponieważ są to dwa zupełnie różne zagadnienia. Tworząc landing page stawiamy przed nim jeden, precyzyjnie określony cel np. pozyskanie klienta na określoną usługę. Celów strony firmowej może być wiele np. kontakt telefoniczny, kontakt mailowy, zapoznanie się z ofertą, wejście na blog czy zakup zapoznanie się ze wspomnianą ofertą. To odróżnia landing page od klasycznej strony.

Najlepsze strony docelowe swój układ, treść i grafikę mają skupioną wokół realizacji określonego celu, bez zbędnych rozpraszaczy, które to utrudniają. Rozpraszaczem jest wszystko, co odciąga uwagę od celu, jaki strona ma realizować. Należy przez to rozumieć różnego rodzaju odnośniki do podstron, profili w sieciach społecznościowych, innych produktów czy usług, które mamy w ofercie. Innymi słowy landing page musi skutecznie realizować Twój cel.

Strona firmowa ma rozbudowaną strukturę. Porównując ją do landing page można stwierdzić, że jest przeładowana treścią i grafiką. Z uwagi na mnogość możliwości, realizacja celu kampanii na stronie firmowej jest utrudniona.
Projekt bez tytułu (2)

Porównaj powyższe strony. Obie dotyczą windykacji należności, jednak kierowanie użytkownika na stronę firmową może sprawić, że może on nie pozostawić swoich danych kontaktowych, ponieważ coś skutecznie odwróci jego uwagę. Landing page ma tylko jeden, wyraźny element widoczny na stronie – przycisk wezwania do działania.

Kierowanie użytkownika na stronę docelową, zwiększa szansę na pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta, który wyraził zainteresowanie Twoją ofertą. Jest szczególnie istotne, gdy musimy racjonalnie gospodarować budżetem reklamowym.

Jak rozpocząć działania z wykorzystaniem landing pages?

landingi 3

Znasz już swoją grupę docelową? Wiesz kim, jest Twój klient – odbiorca Twojego produktu czy usługi? Czy może jeszcze się wahasz z wyborem? Nieważne! Wybierając odpowiednie kryteria i personalizując landing page jesteś w stanie dotrzeć do wybranej grupy z precyzyjnym komunikatem marketingowym, a następnie zmierzyć, która z grup wykazuje większe zainteresowanie. Nie musisz ograniczać się do jednej strony, która nastawiona jest na konwersję i generowanie leadów. Wykorzystując landing page zrobisz tyle wariacji, ile masz pomysłów na nagłówek czy key selling point. Dzięki temu możesz łatwo testować i optymalizować swoje działania marketingowe już na etapie zbierania leadów. Prosta konstrukcja strony sprzyja temu, aby łatwo wyciągać z programów analitycznych dane, których odpowiednia analiza pozwoli Ci na uzyskiwanie lepszych współczynników konwersji.

O czym musisz pamiętać przygotowując landing page?

Pomimo tego, że landing page to w domyśle prosta strona generująca leady, bardzo łatwo o błędy, które przekreśloną Twoje szanse na konwersję. Pamiętaj, że landing page jest sumą wysiłku, jaki w został włożony w jego przygotowanie. Aby tworzyć skuteczne strony docelowe, konieczna jest wiedza z zakresu: copywritingu, webdesignu, UX’a oraz umiejętności analityczne. Znajomość tych obszarów związanych z marketingiem pozwoli Ci tworzyć umiejętne przekazy marketingowe, przygotować stronę, tak aby wszystkie jej elementy były skupione na realizacji określonego celu oraz efektywnie analizować statystyki, aby uzyskać lepsze współczynniki konwersji.

Autor tekstu: Robert Marczak

JEŻELI CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTAĆ LANDING PAGES DLA TWOJEGO BIZNESU, ZAPISZ SIĘ NA NASZE WARSZTATY!

342151-kopia