Od rozwiązań dla branży FMCG po usługi dla pszczelarstwa – znamy już zwycięskie projekty konkursu Herosi na Starcie!

Artykuł

Za nami finał drugiej edycji konkursu Herosi na Starcie organizowanego przez Grupę Eurocash. Jury nie tylko przyznało 10 pierwotnie przewidzianych nagród projektom o szerokim zakresie tematycznym, ale dodatkowo zdecydowało się przyznać trzy dodatkowe wyróżnienia! Wiemy też, kto otrzymał nagrodę specjalną Prezesa Grupy w wysokości aż 20 tys. zł. Ten projekt chwycił za serca wszystkich członków Jury!

 Grupa Eurocash od ponad 26 lat wspiera rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Dlatego już po raz kolejny zorganizowała konkurs, który pomaga stawiać młodym pierwsze kroki w biznesie. Herosi na Starcie to program przeznaczony dla osób od 16 do 26 lat, które chcą rozwijać własne pomysły na biznes i zyskać środki na ich rozwój.

Zakwalifikowani uczestnicy mieli w toku programu możliwość rozwijania swoich przedsiębiorczych cech, będących zarazem kategoriami konkursowymi, tj.: odwaga biznesowa, motywacja do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu oraz odpowiedzialność za innych. Kategorie były zgodne z „dorosłą” wersją konkursu – Herosami Polskiej Przedsiębiorczości (czyli coroczny, ogólnopolski konkurs skierowany do właścicieli lokalnych sklepów detalicznych współpracujących z Grupą Eurocash), a w ramach każdej z nich zespoły objęte zostały opieką doświadczonych mentorów – właścicieli sklepów współpracujących z Grupą Eurocash.

Podczas finałowego Demo Day, uczestnicy rywalizowali o nagrody o łącznej wartości aż 75 tys. zł, w tym 10 nagród głównych, nagrodę publiczności oraz nagrodę specjalną, przyznawaną przez Prezesa Grupy Eurocash – Luisa Amarala.

Niespodzianka podczas przyznawania nagród

Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas V Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu, który odbył się 29 września 2021 r. w formule online. Na uczestników czekało niemałe zaskoczenie. Jury nie tylko uhonorowało 10 zespołów pierwotnie przewidzianymi nagrodami w wysokości po 5 tys. zł, ale także przyznało dodatkowe 3 wyróżnienia o wartości 3 tys. zł każde!

Wśród zwycięskich projektów znalazły się:

  • w grupie młodszej: projekt aplikacji służącej do wychowu matek pszczelich; firma oferująca szeroki zakres usług filmowania za pomocą drona; aplikacja wspierająca naukę, program do prezentacji produktów online; a także platforma networkingowa dla młodych;
  • w grupie starszej: projekt platformy wspierającej inwestorów, marketplace usług dla zwierząt; aplikacja wspomagająca zarządzanie personelem; gumy funkcyjne do żucia; a także gra audialna.
  • Wyróżniono także 3 projekty, które także przykuły uwagę Jury: projekt inteligentnej pasieki; kanał YouTube wspierający przedsiębiorczość młodych ludzi; platforma marketplace dla tancerzy.

Publiczność zadecydowała

W ramach Herosów na Starcie, uczestnicy mieli także okazję rywalizować o nagrodę publiczności o wartości 5 tys. zł, przyznawaną na podstawie liczby reakcji w poście konkursowym, umieszczonym na fanpage Facebook Herosi Polskiej Przedsiębiorczości. Powędrowała ona do Błażeja Mielnika, pomysłodawcy kanału o przedsiębiorczości dla młodych.

Nagroda specjalna – ten pomysł zachwycił Jury!

Prezes Grupy Eurocash, Luis Amaral, wybrał też laureata nagrody specjalnej w wysokości aż 20 tys. zł. Trafiła ona do projektu OddySee, autorstwa Krystiana Piecychny. Zwycięski projekt zakłada stworzenie gry audialnej, opierającej się głównie na doznaniach słuchowych i wyobraźni gracza. Autor konceptu rozwija go także z myślą o osobach niewidomych. W sumie pomysłodawca OddySee zdobył w konkursie aż 25 tys. zł – w ramach swojej kategorii konkursowej oraz nagrody Prezesa.

Młodzi, zdolni, przedsiębiorczy

Zanim uczestnicy zaprezentowali swoje pomysły przed Jury, wzięli udział w warsztatach i programie mentoringowym. Tam mogli zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu prowadzenia własnej firmy i prezentacji swojego biznesplanu. Pracowali pod okiem doświadczonych trenerów ze Startup Academy, a także mentorów – przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash.

Programy takie jak Herosi na Starcie przypominają nam, jak ogromny potencjał i siła drzemie w młodych ludziach. To w końcu oni są przyszłością biznesu! Dodatkowo, początkujący przedsiębiorcy mieli okazję w toku konkursu porozmawiać ze „starszymi kolegami” – przedsiębiorcami współpracującymi z Grupą Eurocash, czerpać z ich wiedzy i doświadczenia. Taka międzypokoleniowa współpraca i wymiana doświadczeń to ogromna wartość dla wszystkich – i tych starszych, i młodszych. Tak się składa, że Kongres, podczas którego zostały ogłoszone wyniki konkursu, przebiegał pod hasłem „Generacja P – Łączy nas siła pokoleń!”. Trudno chyba o lepsze podsumowanie programu – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak ABC, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Przeczytaj inne artykuły:

Polecane publikacje

Kategorie

Wyszukiwanie

Najnowsze