PORADNIK DESIGN THINKING – CZYLI JAK WYKORZYSTAĆ MYŚLENIE PROJEKTOWE W BIZNESIE

Artykuł


“Poradnik Design Thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie” to nowa książka wydana przez OnePress, a napisana przez Beatę Michalską-Dominiak i Piotra Grocholińskiego. Dziś chcielibyśmy przedstawić Ci naszą subiektywną recenzję. 

Już sam tytuł książki nakierowuje nas na kierunek i styl, w jakim cała publikacja jest napisana. Jest to poradnik, w którym znajduje się opis całego procesu projektowania nowych rozwiązań metodą Design Thinking, ale także szereg wskazówek. Rady zawarte w tekście dotyczą poszczególnych etapów procesu i wynikają z własnych doświadczeń autorów, którzy są praktykami DT. 

Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński postanowili podzielić się swoją wiedzą na temat Design Thinking, ale nie wiedzą encyklopedyczną, a praktyczną, wynikającą z setek godzin przeprowadzonych warsztatów. Przytaczą liczne przykłady i case study, a także wyniki prac, jakie zostały wprowadzone w życie. 

Czego dowiesz się z książki? 

Metoda design thinking składa się z 5 kroków, które w książce został podzielony na etapy: Odkrywanie, Definiowanie wyzwania, Tworzenie rozwiązania, Prototypowanie i testowanie oraz Planowanie wdrożenia. To opisowe i rozplanowane w czasie elementy klasycznego modelu DT. Dzięki temu czytelnik może jeszcze bardziej dogłębniej zrozumieć istotę poszczególnych kroków i dowiedzieć się, jakie aktywności należy wykonać na każdym etapie projektowania. 

Misja design thinking polega głównie na tworzeniu nowych rozwiązań na podstawie obserwacji, a z książki dowiesz się, jak swój pomysł znaleźć, przetestować i wdrożyć na rynku. Ponadto, poznasz zbiór praktycznych narzędzi przydatnych w pracy z tą metodą w czasie warsztatów. 

Dla kogo? 

Poradnik design thinking skierowany jest do dwóch grup odbiorców:

  • Dla początkujących, którzy chcą poznać metodę DT i zacząć ją wdrażać w swojej firmie lub zespole/departamencie/dziale. Z książki dowiedzą się nie tylko co składa się na cały proces, ale także jakich narzędzi użyć i jakie czynności wykonać na każdym z etapów tworzenia.
  • Dla moderatorów, którzy poszukują usprawnień i nowych elementów, które mogliby wprowadzić w prowadzone przez siebie warsztaty. Poznają np. nowe sposoby na pobudzenie uczestników tzn. energizery, testy osobowości czy wybór pomysłów do prototypowania. 

Poradnik dostarczy Ci wiedzy, ale także sporo inspiracji, dzięki przytoczonym przykładom, dlatego każdy znajdzie w nim coś dla siebie. W dodatku jest napisany bardzo przystępnym językiem, który umożliwia “pochłonięcie” lektury w jeden wieczór. Dużo obrazków i zdjęć, które są typowe dla metody DT, dodatkowo sprawia że książka jest pozytywna w odbiorze. Po jej przeczytaniu będziesz mógł/mogła sam/a rozpocząć pracę z design thinking. 

Autorzy zwracają również uwagę na rolę moderatora warsztatów design thinking, a mianowicie dobrze, aby była to osoba nie pracująca na co dzień z daną grupą warsztatową. Dzięki temu możliwe jest trzeźwe spojrzenie na tworzone rozwiązania i nie sympatyzowanie czy negowanie wybranych z nich. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o metodzie design thinking zachęcam do przeczytania książki “Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”, a jeśli chcesz, abyśmy przeprowadzili takie warsztaty w Twojej firmie, skontaktuj się z nami.

Autor: Karolina Piotrowska

Przeczytaj inne artykuły:

Polecane publikacje

Kategorie

Wyszukiwanie

Najnowsze