0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

Enter your keyword

post

Co się działo w Startup Academy w 2016?

Co się działo w Startup Academy w 2016?

To był zdecydowanie najbardziej intensywny rok w działalności Startup Academy! Odbyło się aż 28 edycji szkoleń, zorganizowaliśmy 11 wydarzeń startupowych,  a także współpracowaliśmy z różnymi organizacjami, co zaowocowało 30 000 przejechanymi kilometrami po Polsce.15178068_945721735561816_5402999642062135110_n

W 2016 r. w Startup Academy odbywało się 9 edycji warsztatów Lean Startup prowadzonych przez Tomka Jabłońskiego i Damiana Strzelczyka, podczas których uczestnicy mogli dowiedzieć się,  jak generować pomysły na startup, jak wykorzystać startupowe trendy, jakie są modele biznesowe, co to jest metoda Lean Startup oraz Customer Development, a także jak pozyskać finansowanie na swój start
up. W 2016 roku odbyło się także aż 18 edycji warsztatów z Digital Marketingu.  Uczestnicy podczas nich mogli zapoznać się z zagadnieniami tworzenia reklam na Facebooku, robieniem landing page’ów, pozycjonowania, SEO czy Google Adwords.


Wspierajmy środowisko startupowe

1200x630Poza warsztatami organizowaliśmy wydarzenia, które miały na celu integracje środowiska startupowego, zdobywanie wiedzy i nawiązywanie efektywnych kontaktów biznesowych. Za sztandarowy event można uznać cykl warsztatów Startup Art dla studentów kierunków  artystycznych. Projekt był współorganizowany przy wsparciu Urzędu m.st. Warszawy.  Dzięki szkoleniom przeprowadzonym przez trenerów Startup Academy, studenci mogli dowiedzieć się, jak zbudować model biznesowy, przetestować koncepcje i zdobyć finansowanie na rozwój startupu. Wydarzeniem wieńczącym cykl wydarzeń był Startup Shaker, w którym wzięło udział blisko 70 studentów mających doświadczenie w różnych dziedzinach – IT, marketingu, user experience, projektowaniu graficznym czy sprzedaży. Stworzyli 12 zespołów i pod okiem mentorów pracowali przez 48h nad rozwojem pomysłu!

Przez miniony rok odbyło się dodatkowo 7 edycji Startupowej Środy, czyli bezpłatnych spotkań dla wszystkich, którzy mają swój pomysł na biznes, oraz dla tych, którzy dopiero tego pomysłu poszukują. To świetna okazja do nawiązania nowych wartościowych kontaktów, wymiany doświadczeń, poznania partnera biznesowego czy wspólnika. Prelegentami tych wydarzeń byli w tym roku: Patryk Lauryn – założyciel i główny udziałowiec spółki Audiomagic, Dawid Winter i Paweł Porucznik – twórcy Startupu Muscat, Edyta Kocyk – współzałożycielka i prezes zarządu spółki technologicznej SiDLY, Paula Chustecka i Agnieszka Orlańska – założycielki serwisu LunchMapa.pl, Ross Knap – CEO i współtwórca CallPage, Bettina Zawłocka – twórczyni startupu Wise Stories oraz Monika Żochowska i Ewa Dudzic – twórczynie marki GLOV. Każde z tych spotkań dało uczestnikom mnóstwo inspiracji, wiedzy i kontaktów. Cieszy nas ciągle rosnące zainteresowanie tymi wydarzeniami. Łącznie w 2016 roku w spotkaniach wzięło udział prawie 600 osób!

Pod koniec września odbyło się kolejne duże wydarzenie. Przy współpracy z Startup.Network, Startup Academy, Centrum Invest Group oraz Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania zorganizowaliśmy pierwszą polsko-ukraińską Bitwę Startupów. Podczas wydarzenia po 5 startupowców z Polski i z Ukrainy zmierzyło się w pojedynkach na najlepsze wystąpienia i odpowiedzi na pytania od ekspertów.

Kolejne bezpłatne spotkanie odbyło się w murach Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej. Miało ono tytuł Startup bez budżetu, podczas którego uczestnicy mogli dowiedzieć się, dlaczego warto wypuszczać na rynek produkt, który jest niedopracowany, czyli jakie są szanse i pułapki metody Lean Startup.

Platformy Startowe dla nowych pomysłówPLATFORMY_STARTOWE_A_RGB_male

Przez cały rok nie zwalnialiśmy tempa ani na moment. Często byliśmy trenerami i mentorami w ramach Platformy Startowej CONNECT oraz Platformy Startowej TechnoparkBiznesHub. W ramach pierwszej z nich przeprowadzaliśmy warsztaty w ramach Kick-Off Session oraz Preparation Camp. Uczestnicy dowiedzieli się, co to jest kanwa modelu biznesowego, jak badać potrzeby klienta za pomocą narzędzia Customer Development oraz testować pomysł, wykorzystując technikę Lean Startup i budując MVP, a także poznali zasady skutecznego pitchingu.

Od listopada odbywają się także warsztaty pod szyldem Szkoły Startupów w ramach Platformy Startowej TechnoparkBiznesHub, której animatorem jest Kielecki Park Technologiczny. Ten projekt będzie jeszcze kontynuowany w 2017 r.

W ramach tej platformy odbywały się także warsztaty z kreowania pomysłów na biznes. W ciągu roku odbyło się 49 edycji, podczas których trenerzy opowiadali skąd wziąć pomysł na biznes, gdzie szukać niszy na rynku, jak zarabiać na pasji, czy też zbudować model biznesowy z wykorzystaniem business model canvas, a także sposoby finansowania startupów w tym przez platformę Startową TechnoparkBiznesHub, w której można uzyskać wsparcie do 800 tyś zł.

Łącznie w ramach obu Platform Startowych przeszkoliliśmy blisko 3000 osób!

Współpracujemy z najróżniejszymi instytucjami i branżami

Przez cały rok współpracowaliśmy z urzędami miast, parkami technologicznymi, uczelniami, firmami i fundacjami – dzieliliśmy się swoją wiedzą i doświadczeniem z osobami chcącymi startować z własnym biznesem. Poniżej przedstawiamy projekty, które zrealizowaliśmy w 2016 r.

Celem programu Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy jest wspieranie młodych ludzi (choć nie tylko) w uruchamianiu własnej działalności rynkowej w zakresie żywienia dzieci. Dlatego w ramach tego projektu prowadziliśmy szkolenia z zakresu planowania biznesu i zakładania działalności.

Kolejnym projektem jest „iSupport” , czyli unikatowy projekt, który ma na celu edukowanie ambitnych, przedsiębiorczych ludzi w zakresie biznesu i nowych technologii ufundowany przez firmę iSpot. Podczas warsztatów „Startup – od pomysłu do finansowania. Dowiedz się, jak dopracować model biznesowy, przetestować pomysł i zdobyć finansowanie na jego rozwój” uczestnicy mogli dowiedzieć się jak opracować skuteczny model biznesowy, szukać inwestorów i kontrahentów oraz prezentować swoje pomysły w atrakcyjny sposób.

Braliśmy udział także w konferencji Element Talks, która była skierowana do projektantów: graficznych, wzornictwa, mody, architektury wnętrz, architektury i osób związanych z tymi zawodami. Poruszała tematy wokół biznesu, promocji i funkcjonowania na rynku pracy.

Dla blisko 200 uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz gimnazjalnych przeprowadziliśmy szkolenie „Pomysł na startup – przyjdź, zainspiruj się, wystartuj z biznesem” na Zamku Piastowskim w Raciborzu. Opowiadaliśmy o metodzie Lean Startup i dobrych praktykach związanych z zakładaniem własnego biznesu. Cieszy nas, że już wśród tak młodych ludzi jest tak duże zainteresowanie tematyką przedsiębiorczości.

O swoich przygodach z biznesem i… nauce opowiadaliśmy na FuckUp Nights Lublin. Niesamowita atmosfera wydarzenia, wyrozumiała publika i możliwość nauki na czyichś błędach to te elementy, które zdecydowanie wyróżniają to wydarzenie na eventowej mapie Polski!

I to jeszcze nie wszystko! Braliśmy także udział: debacie: “Design+Start-ups. Jak to działa?”, Akademickich Targach Pracy Jobbing, wyjazdowy StartUpCamp w Krakowie, wydarzeniu Inspiring Solutions na SGH, warsztacie dla samorządowców w Krakowskim Parku Technologicznym, a w Google Campus podczas wydarzenia „Technologie, relacje, wiedza – Metody i narzędzia pracy z innowacjami’ opowiadaliśmy o weryfikacji pomysłów na biznes przy użyciu Experiment Board.

Startup Academy 2016 w liczbach

 infografka

Zdecydowanie rok 2016 możemy zaliczyć do bardzo pracowitych i intensywnych. W ciągu całego roku jako Startup Academy przeszkoliliśmy blisko 6 000 uczestników, a liczba trenerów wzrosła do 14 osób (i zdradzamy, że w 2017 pojawią się nowe twarze i nowe propozycje!). Podróżujemy po Polsce, by szerzyć informacje o skutecznym rozwijaniu własnego startupu, rozwijamy się, by POMÓC WAM SPEŁNIAĆ MARZENIA O WŁASNYM BIZNESIE!

Trzymaj za nas kciuki w 2017,  by był przynajmniej tak dobry jak 2016, a może i lepszy!

Zespół Startup Academy