0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

0
  • BRAK SZKOLEŃ W KOSZYKU

    Dodaj jeden z naszych warsztatów

Enter your keyword

post

Zyskaj nowych klientów dzięki Google AdWords

Zyskaj nowych klientów dzięki Google AdWords

Powiedzenie, że “jeśli czegoś nie ma w Google, to znaczy, że nie istnieje” ma w sobie sporo prawdy. Z wyszukiwarki tej korzysta aż 97% użytkowników internetu w Polsce (dane: Ranking.pl). Wśród nich są także Twoi potencjalni klienci. Jak wykorzystać potencjał reklamy w Google dowiesz się z tego wpisu.

Marzeniem każdego właściciela strony internetowej jest znalezienie się na czołowych pozycjach naturalnych wyników wyszukiwania Google dla fraz, które wpisują potencjalni klienci. Niestety nie jest to zadanie łatwe – wymaga dobrego planu, czasu i konsekwencji. Często konieczne są także nakłady finansowe (zlecenie części działań specjaliście SEO) bez gwarancji szybkiego zwrotu z inwestycji. Rozwiązaniem jest AdWords – narzędzie, które pozwala zaistnieć w wyszukiwarce praktycznie w ciągu kilkunastu minut. Są to płatne reklamy w wyszukiwarce, czyli tzw. linki sponsorowane.

Google AdWords – maszynka do przyprowadzania klientów

System reklamowy Google w swoim działaniu jest dość prosty. Wystarczy, że:

  • zdefiniujesz słowa kluczowe, które Twoi potencjalni klienci wpisują podczas wyszukiwania
  • przygotujesz teksty reklam, które ich zainteresują i zachęcą do kliknięcia w reklamę
  • ustawisz maksymalną stawkę za kliknięcie oraz budżet dzienny
  • określisz na jakim obszarze (miasto, województwo, kraj) mają się pokazywać Twoje reklamy
  • zasilisz konto AdWords przedpłatą lub podłączysz kartę kredytową

i w zasadzie Twoja reklama po kilku minutach będzie już widoczna w sieci!

Teraz każda osoba, która wpisze w Google odpowiednią frazę będzie mogła ją zobaczyć. Jeśli tekst Twojej reklamy ją zainteresuje na tyle, żeby w nią kliknąć automatycznie znajdzie się na Twojej stronie, gdzie znajdzie więcej szczegółów Twojej oferty.

Największą zaletą AdWords jest to, że płacisz za reklamę tylko wtedy, gdy ktoś w nią kliknie. Dodatkowo, jeśli na swojej stronie korzystasz z bezpłatnych statystyk Google Analytics będziesz w stanie mierzyć skuteczność swoich działań reklamowych i sprawdzać, które słowa kluczowe / reklamy działają lepiej, a które gorzej. Co więcej, będziesz mógł dokładnie określić, czy zainwestowane w reklamę środki przynoszą satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.  

Czy to rzeczywiście jest proste?

W teorii tak. W praktyce AdWords, jak każdy system rozwijany przez od kilkunastu lat ma bardzo dużo różnych funkcji i możliwości. Google premiuje tych reklamodawców, którzy tworzą reklamy wartościowe dla użytkownika i jednocześnie wykorzystują maksymalną ilość dostępnych funkcji. Takie reklamy wyświetlają się na wysokich pozycjach (nad naturalnymi wynikami wyszukiwania), a koszt za kliknięcie w odpowiednio przygotowaną reklamę jest niższy niż w przypadku reklam, które są mniej wartościowe.

Dobra wiadomość jest taka, że wielu reklamodawców nadal nie wykorzystuje wszystkich możliwości AdWords, przez co dość łatwo możesz wyróżnić się od swojej konkurencji. Przyjdź na szkolenie 11 marca br. organizowane przez Startup Academy, prowadzone przez Certyfikowanego Trenera Google AdWords. Poznasz tajniki systemu reklamowego Google i przygotujesz swoją pierwszą kampanię według najlepszych praktyk rekomendowanych przez Google. Dzięki temu skutecznie dotrzesz do swoich klientów!

Autor: Krzysztof Kozieł

Adwords