CASE STUDY: HUAWEI STARTUP CHALLENGE

Konkurs Huawei Startup Challenge

 

Startup Academy wraz z Huawei Polska organizuje II. I III. edycję konkursu dla startupów pozytywnego wpływu – Huawei Startup Challenge. To inicjatywa, która ma wyłonić najbardziej innowacyjne startupy, które swoimi działaniami wspierają ideę #TechForGood. Innymi słowy tworzą technologie, które odpowiadają na problemy współczesnego świata wskazane w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

 #HuaweiStartupChallenge2 była drugą edycją konkursu skierowanego do innowacyjnych polskich startupów, które wraz z Huawei i Startup Academy chciały wspólnie stawić czoła palącym problemom ekologicznym współczesnej Polski i świata.

Edyta ta, odbyła się w 2021 r., a w ramach niej poszukiwaliśmy ambitnych polskich inżynierów i inżynierki, przedsiębiorców i przedsiębiorczynie w każdym wieku, a także wynalazców i wynalazczynie, którzy są na początku swojej drogi do ekologicznej rewolucji. 

Trzecia edycja Huawei Startup Challenge realizowana jest w terminie listopad 2022-marzec 2023 r. i skierowana jest do startupów, które tworzą innowacje poprawiające nasze zdrowie w sposób holistyczny – od profilaktyki, przez kontrolę po leczenie. W ramach kolejnej edycji konkursu nagrodzone zostaną najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne, które stawiają sobie za cel zrewolucjonizowanie ochrony zdrowia oraz działają na rzecz poprawy istotnych czynników wpływających na kondycję fizyczną, jak i psychiczną użytkowników w Polsce i na świecie.

W obu edycjach najbardziej innowacyjne rozwiązania zostały wybrane przez Kapitułę składającą się z wybitnych przedstawicieli świata nauki, biznesu i ekspertów sfery publicznej na podstawie oceny aplikacji konkursowych. Za zdobycie I. miejsca zwycięski startup otrzymuje 100 000 zł, za zajęcie II. miejsca 60 000 zł, a za III. miejsce 40 000 zł.

 

Kluczowe statystyki

226

zgłoszeń

10

finalistów

200 000 zł

pula nagród

3

zwycięzców

Nagrodzone startupy II. edycji

  • Dynamic Air Cooling (DAC)
  • Plan Be Eco
  • Hydrum

Do naszych zadań w obu edycjach należało:

  • opracowanie regulaminu, kryteriów oceny, formularza zgłoszeniowego i strony internetowej,
  • przeprowadzenie kampanii promocyjnej w mediach tradycyjnych, social-media i przy zaangażowaniu influencera,
  • przeprowadzenie naboru zgłoszeń,
  • zaproponowanie i zakontraktowanie kapituły konkursowej złożonej z wybitnych osobistości świata biznesu, nauki i administracji publicznej,
  • przeprowadzenie wstępnej selekcji zgłoszeń i przygotowanie shortlity dla kapituły,
  • zorganizowanie prezentacji wybranych startupów oraz obraz jury,
  • przeprowadzenie programu mentoringowego,
  • wsparcie w organizacji gali finałowej.
Skip to content