CASE STUDY: HUAWEI STARTUP CHALLENGE
Konkurs Huawei Startup Challenge
Startup Academy wraz z Huawei Polska organizuje II. I III. edycję konkursu dla startupów pozytywnego wpływu – Huawei Startup Challenge. To inicjatywa, która ma wyłonić najbardziej innowacyjne startupy, które swoimi działaniami wspierają ideę #TechForGood. Innymi słowy tworzą technologie, które odpowiadają na problemy współczesnego świata wskazane w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
#HuaweiStartupChallenge2 była drugą edycją konkursu skierowanego do innowacyjnych polskich startupów, które wraz z Huawei i Startup Academy chciały wspólnie stawić czoła palącym problemom ekologicznym współczesnej Polski i świata.
Edyta ta, odbyła się w 2021 r., a w ramach niej poszukiwaliśmy ambitnych polskich inżynierów i inżynierki, przedsiębiorców i przedsiębiorczynie w każdym wieku, a także wynalazców i wynalazczynie, którzy są na początku swojej drogi do ekologicznej rewolucji.
Trzecia edycja Huawei Startup Challenge realizowana jest w terminie listopad 2022-marzec 2023 r. i skierowana jest do startupów, które tworzą innowacje poprawiające nasze zdrowie w sposób holistyczny – od profilaktyki, przez kontrolę po leczenie. W ramach kolejnej edycji konkursu nagrodzone zostaną najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne, które stawiają sobie za cel zrewolucjonizowanie ochrony zdrowia oraz działają na rzecz poprawy istotnych czynników wpływających na kondycję fizyczną, jak i psychiczną użytkowników w Polsce i na świecie.
W obu edycjach najbardziej innowacyjne rozwiązania zostały wybrane przez Kapitułę składającą się z wybitnych przedstawicieli świata nauki, biznesu i ekspertów sfery publicznej na podstawie oceny aplikacji konkursowych. Za zdobycie I. miejsca zwycięski startup otrzymuje 100 000 zł, za zajęcie II. miejsca 60 000 zł, a za III. miejsce 40 000 zł.
Kluczowe statystyki
226
zgłoszeń
10
finalistów
200 000 zł
pula nagród
3
zwycięzców
Nagrodzone startupy II. edycji
- Dynamic Air Cooling (DAC)
- Plan Be Eco
- Hydrum
Do naszych zadań w obu edycjach należało:
- opracowanie regulaminu, kryteriów oceny, formularza zgłoszeniowego i strony internetowej,
- przeprowadzenie kampanii promocyjnej w mediach tradycyjnych, social-media i przy zaangażowaniu influencera,
- przeprowadzenie naboru zgłoszeń,
- zaproponowanie i zakontraktowanie kapituły konkursowej złożonej z wybitnych osobistości świata biznesu, nauki i administracji publicznej,
- przeprowadzenie wstępnej selekcji zgłoszeń i przygotowanie shortlity dla kapituły,
- zorganizowanie prezentacji wybranych startupów oraz obraz jury,
- przeprowadzenie programu mentoringowego,
- wsparcie w organizacji gali finałowej.